loading...
سویق مطهر تولید کننده مکمل‌های گیاهی
msoofi بازدید : 11 جمعه 15 مرداد 1400 نظرات (0)

گندم جزء اصلی رژیم غذایی فرهنگ‌ها در سراسر جهان است. این گیاه در 9000 سال پیش در اروپا و آسیا کشت شده است. امروزه مردم برای حفظ رژیم غذایی سالم و متعادل غلات مصرف می‌کنند. گندم حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده ، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد.

https://th.bing.com/th/id/OIP.nHesABHMF1lb5_cZzsKpOgHaE8?pid=ImgDet&rs=1

ساختمان گندم

گندم دارای سه قسمت است: سبوس ، درون‌دانه و جوانه. سبوس پوست بیرونی گندم است. درون‌دانه، چیزی که بیشتر گندم را تشکیل میدهد، در داخل سبوس قرار دارد. جوانه بخشی از گندم است که جوانه می‌زند و به یک گیاه جدید تبدیل می شود. هنگامی که گندم در حال آسیا شدن به آرد سفید است، معمولاً سبوس و جوانه حذف می‌شود.

با این حال، جوانه سالم‌ترین قسمت گندم است. با وجود اینکه بسیار کوچک است، فقط حدود 3 درصد گندم را تشکیل می‌دهد، اما یک منبع تغذیه بسیار مقوی است. می‍‌توانید جوانه گندم را به غذاهای مختلف اضافه کنید تا فواید آن را برای سلامتی تجربه کنید.

فواید جوانه گندم برای سلامتی

جوانه گندم فواید متعددی دارد. جوانه گندم غذایی نیست که به تنهایی خورده شود، اما چندین راه وجود دارد که میتوانید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

حفظ عملکرد طبیعی بدن

جوانه گندم حاوی انواع مواد معدنی است که به بدن شما در انجام عملکردهای مختلف کمک می‌کند. روی ، منگنز ، فسفر و منیزیم همگی در داخل جوانه بسته‌بندی شده‌اند.

روی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس ها مانند سرماخوردگی کمک می‌کند.

منیزیم همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند، علاوه بر این به تقویت قلب و استخوان های شما نیز کمک می‌کند.

فسفر با کمک کلسیم به ترمیم و رشد بافت کمک می‌کند.

منگنز نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها و حفظ سیستم ایمنی بدن‌ دارد.

خرید پودر جوانه گندم

هضم بهتر

یکی دیگر از فواید جوانه گندم این است که فیبر غذایی بالایی دارد. فیبر غذایی به بدن شما کمک می‌کند تا حرکات منظم و سالم روده را حفظ کند. علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از فیبر به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می‌کند.

انرژی بیشتر

یکی از بهترین مزایای جوانه گندم این است که حاوی بسیاری از ویتامین‌های ضروری است. تعدادی از آنها ویتامین B مانند فولات، تیامین و B6 هستند. ویتامین های گروه B به بدن شما کمک می‌کند. کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را برای بدن شما به انرژی تبدیل کند.

 

فولات چیست؟

اسید فولیک یا فولیک اسید که به نام‌های ویتامین B۹ یا ویتامین Bc یا فولات نیز خوانده می‌شود، یکی از ویتامین‌های ب است. این ویتامین که برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون و سلول‌های حیاتی و اساسی است، می‌تواند به روش تزریقی یا خوراکی مصرف شود و بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، نقص‌های مادرزادی، پوکی استخوان و سرطان‌های مشخصی حفظ می‌کند.

ایمنی را افزایش می‌دهد

جوانه گندم دارای سطح بالایی از ویتامین E است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است که محافظت از مواد حاوی چربی در بدن کمک می‌کند. برخی از نمونه‌های این مواد سلول‌های مغزی، غشای سلولی و کلسترول هستند. ویتامین E آنها را از آسیب‌هایی که می‌تواند در اثر رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد شود محافظت می‌کند. این آسیب می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی مانند سرطان و بیماری های قلبی شود.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی

جوانه گندم حاوی فیتواسترول‌ها است، موادی که به کاهش جذب کلسترول کمک می‌کند. از آنجا که آنها شکل مشابهی با کلسترول دارند، می‌توانند گیرنده‌های روده را از جذب کلسترول بد جلوگیری کنند. این ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و حمله قلبی کمک کند.

ماهیچه‌های قوی‌تر

جوانه گندم منبع عالی پروتئین گیاهی است. پروتئین به شما کمک می‌کند تا علاوه بر انجام عملکردهای ضروری بدن مانند ساخت و ترمیم ماهیچه‌ها، سیر بمانید.

خطرات سلامتی

جوانه گندم فواید زیادی دارد. با این حال، مهم است که به خطرات احتمالی زیر توجه داشته باشید:

سنگ کلیه

جوانه گندم دارای اگزالات زیاد است. اگزالات ترکیبی است که توسط بدن شما به عنوان یک محصول زاید ساخته می شود. خوردن بیش از حد

اگزالات در برخی افراد باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. جوانه گندم در هر قاشق غذاخوری حدود 10 میلی گرم اسید اگزالیک دارد.

مقدار و مقدار مصرف

چندین روش وجود دارد که می‌توانید جوانه گندم را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. شما می‌توانید آن را در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی سالم به عنوان مکمل غذایی پیدا کنید.

جوانه گندم خام شبیه آرد سوخاری است و بافتی ترد دارد. با این حال، جوانه گندم را می‌توان به صورت پودر، روغن یا عصاره نیز درآورد. یک قاشق غذاخوری وعده غذایی تنها 25 کالری دارد و می‌تواند به تعدادی غذا اضافه شود.

یکی از راه‌های معمول برای خوردن جوانه گندم خام خوردن آن همراه با ماست است. همچنین می‌توانید هنگام پخت به پنکیک اضافه کنید. حتی می‌توانید جوانه گندم را به پیش غذا اضافه نمود.

 

خرید پودر جوانه گندم مطهر نشان از دیجی کالا با سیب سلامت

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 187
  • بازدید کلی : 395