loading...
سویق مطهر تولید کننده مکمل‌های گیاهی
msoofi بازدید : 5 سه شنبه 09 شهریور 1400 نظرات (0)

استرس و ناراحتی اعصاب و تغییرات هورمونی باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون شود. نتیجه‌‌ی امر باعث خروج دستگاه ایمنی و سوخت‌وساز بدن از حالت تعادل است. افزایش سطح کورتیزول خون می‌تواند به افزایش وزن منتهی شود و آب کردن چربی شکم و پهلو را دشوارتر کند.

داروی گیاهی ضد پرخوری عصبی

براساس مقاله‌ای که در بولتن بیولوژیکی و دارویی در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید، زنجبیل می‌تواند تولید کورتیزول را سرکوب کند. زنجبیل داروی گیاهی ضد پرخوری عصبی می‌باشد.

مصرف زنجبیل می‌تواند به بازگشت تعادل در بدن‌ کمک کند و باعث شود راحت‌تر وزن‌تان را کاهش بدهید. طعم تیز و منحصربه‌فرد زنجبیل می‌تواند به‌طور طبیعی انرژی‌تان را از لحاظ جسمی و روانی افزایش بدهد.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد زنجبیل در کنار خاصیت سیرکنندگی خود، خاصیت گرمازایی هم دارد. غذاهای گرمازا با افزایش دمای بدن به افزایش سوخت‌وساز و کالری‌سوزی کمک می‌کنند.

مصرف غذاهایی که خاصیت گرمازایی دارند،‌ می‌تواند ابزار بالقوه‌ای برای کاهش وزن باشد. این غذاها باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی می‌شوند و در مسیر کاهش وزن مانع کاهش سرعت سوخت‌وساز می‌شوند. در این مطالعه تفاوت صبحانه‌ی حاوی یک نوشیدنی زنجبیل (۲ گرم پودر زنجبیل حل‌شده در آب داغ) با صبحانه‌ای فاقد آن و تأثیرش بر مصرف انرژی و احساس سیری در مردانی که اضافه‌وزن داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

مطالعات حاکی از تأثیر چشمگیر زنجبیل در حرارت‌زایی است و شرکت‌کنندگانی که نوشیدنی حاوی زنجبیل مصرف کرده بودند، کمتر احساس گرسنگی می‌کردند، درنتیجه غذای مصرفی‌شان کاهش یافته بود. این نتایج حاکی از تأثیر بالقوه‌ی زنجبیل در لاغری است.

زنجبیل باعث احساس سیری در شما می‌شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می‌شوید. زنجبیل به‌عنوان یک ماده‌ی طبیعی کاهش اشتها، در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. زنجبیل تقریبا فاقد کالری است و می‌تواند به همراه غذا و نوشیدنی‌ها مصرف شود.

سویق لاغری دارویی کیاهی برای کاهش وزن

سَویق در اصل، تفت داده شده پودر حبوبات و غلات می‌باشد. و یا در یک تعریف دیگر اگر شما غلاتی مثل گندم و جو و همچنین حبوباتی مانند نخود و عدس را پودر کنید. و سپس در ظروف سنگی و مسی آنها را 15 تا 20 دقیقه حرارت دهید سویق درست کرده‌اید.

در نسخه‌های قدیمی و البته معتبر، ترکیب‌های متفاوت از این پودرهای تفت داده شده، برای درمان‌های متفاوتی توصیه می‌شده. یکی از این ترکیبات موثر که برای لاغر شدن ضمن حفظ قوای بدن توصیه شده است، ترکیب آن از جو، سبوس جو، زنجبیل، زیره سیاه و تخم کتان درست شده است و به آن سویق لاغری یا کاهش وزن می‌گویند.

مواد تشکیل دهنده و خواص و کاربرد سویق لاغری یا کاهش وزن چیستخرید سویق لاغری از دیجی کالا

 

تماس با ما شرکت مکمل مطهر

msoofi بازدید : 11 جمعه 15 مرداد 1400 نظرات (0)

گندم جزء اصلی رژیم غذایی فرهنگ‌ها در سراسر جهان است. این گیاه در 9000 سال پیش در اروپا و آسیا کشت شده است. امروزه مردم برای حفظ رژیم غذایی سالم و متعادل غلات مصرف می‌کنند. گندم حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده ، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد.

https://th.bing.com/th/id/OIP.nHesABHMF1lb5_cZzsKpOgHaE8?pid=ImgDet&rs=1

ساختمان گندم

گندم دارای سه قسمت است: سبوس ، درون‌دانه و جوانه. سبوس پوست بیرونی گندم است. درون‌دانه، چیزی که بیشتر گندم را تشکیل میدهد، در داخل سبوس قرار دارد. جوانه بخشی از گندم است که جوانه می‌زند و به یک گیاه جدید تبدیل می شود. هنگامی که گندم در حال آسیا شدن به آرد سفید است، معمولاً سبوس و جوانه حذف می‌شود.

با این حال، جوانه سالم‌ترین قسمت گندم است. با وجود اینکه بسیار کوچک است، فقط حدود 3 درصد گندم را تشکیل می‌دهد، اما یک منبع تغذیه بسیار مقوی است. می‍‌توانید جوانه گندم را به غذاهای مختلف اضافه کنید تا فواید آن را برای سلامتی تجربه کنید.

فواید جوانه گندم برای سلامتی

جوانه گندم فواید متعددی دارد. جوانه گندم غذایی نیست که به تنهایی خورده شود، اما چندین راه وجود دارد که میتوانید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

حفظ عملکرد طبیعی بدن

جوانه گندم حاوی انواع مواد معدنی است که به بدن شما در انجام عملکردهای مختلف کمک می‌کند. روی ، منگنز ، فسفر و منیزیم همگی در داخل جوانه بسته‌بندی شده‌اند.

روی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس ها مانند سرماخوردگی کمک می‌کند.

منیزیم همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند، علاوه بر این به تقویت قلب و استخوان های شما نیز کمک می‌کند.

فسفر با کمک کلسیم به ترمیم و رشد بافت کمک می‌کند.

منگنز نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها و حفظ سیستم ایمنی بدن‌ دارد.

خرید پودر جوانه گندم

هضم بهتر

یکی دیگر از فواید جوانه گندم این است که فیبر غذایی بالایی دارد. فیبر غذایی به بدن شما کمک می‌کند تا حرکات منظم و سالم روده را حفظ کند. علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از فیبر به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می‌کند.

انرژی بیشتر

یکی از بهترین مزایای جوانه گندم این است که حاوی بسیاری از ویتامین‌های ضروری است. تعدادی از آنها ویتامین B مانند فولات، تیامین و B6 هستند. ویتامین های گروه B به بدن شما کمک می‌کند. کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را برای بدن شما به انرژی تبدیل کند.

 

فولات چیست؟

اسید فولیک یا فولیک اسید که به نام‌های ویتامین B۹ یا ویتامین Bc یا فولات نیز خوانده می‌شود، یکی از ویتامین‌های ب است. این ویتامین که برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون و سلول‌های حیاتی و اساسی است، می‌تواند به روش تزریقی یا خوراکی مصرف شود و بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، نقص‌های مادرزادی، پوکی استخوان و سرطان‌های مشخصی حفظ می‌کند.

ایمنی را افزایش می‌دهد

جوانه گندم دارای سطح بالایی از ویتامین E است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است که محافظت از مواد حاوی چربی در بدن کمک می‌کند. برخی از نمونه‌های این مواد سلول‌های مغزی، غشای سلولی و کلسترول هستند. ویتامین E آنها را از آسیب‌هایی که می‌تواند در اثر رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد شود محافظت می‌کند. این آسیب می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی مانند سرطان و بیماری های قلبی شود.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی

جوانه گندم حاوی فیتواسترول‌ها است، موادی که به کاهش جذب کلسترول کمک می‌کند. از آنجا که آنها شکل مشابهی با کلسترول دارند، می‌توانند گیرنده‌های روده را از جذب کلسترول بد جلوگیری کنند. این ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و حمله قلبی کمک کند.

ماهیچه‌های قوی‌تر

جوانه گندم منبع عالی پروتئین گیاهی است. پروتئین به شما کمک می‌کند تا علاوه بر انجام عملکردهای ضروری بدن مانند ساخت و ترمیم ماهیچه‌ها، سیر بمانید.

خطرات سلامتی

جوانه گندم فواید زیادی دارد. با این حال، مهم است که به خطرات احتمالی زیر توجه داشته باشید:

سنگ کلیه

جوانه گندم دارای اگزالات زیاد است. اگزالات ترکیبی است که توسط بدن شما به عنوان یک محصول زاید ساخته می شود. خوردن بیش از حد

اگزالات در برخی افراد باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. جوانه گندم در هر قاشق غذاخوری حدود 10 میلی گرم اسید اگزالیک دارد.

مقدار و مقدار مصرف

چندین روش وجود دارد که می‌توانید جوانه گندم را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. شما می‌توانید آن را در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی سالم به عنوان مکمل غذایی پیدا کنید.

جوانه گندم خام شبیه آرد سوخاری است و بافتی ترد دارد. با این حال، جوانه گندم را می‌توان به صورت پودر، روغن یا عصاره نیز درآورد. یک قاشق غذاخوری وعده غذایی تنها 25 کالری دارد و می‌تواند به تعدادی غذا اضافه شود.

یکی از راه‌های معمول برای خوردن جوانه گندم خام خوردن آن همراه با ماست است. همچنین می‌توانید هنگام پخت به پنکیک اضافه کنید. حتی می‌توانید جوانه گندم را به پیش غذا اضافه نمود.

 

خرید پودر جوانه گندم مطهر نشان از دیجی کالا با سیب سلامت

 

 

 

msoofi بازدید : 4 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

امروز روش‌های بسیاری برای انجام سریع آبرسانی پوست صورت، جوان‌سازی پوست و چاقی صورت استفاه می‌شود که بیشتر آنها هزینه‌های بسیاری دارند و موقتی می‌باشند، و بعد از گذشت چند ماه دوباره پوست به حالت اولیه برمی‌گرد.

متاسفانه بیشتر خانم‌ها فقط به فکر روش‌های سریع هستند و بیشتر این روش‌ها از بیرون بدن و روی پوست اجرا می‌شود و غافل از این هستند که باید از طرق غذای مناسب مشکلات پوست و مو را حل نمود.

اگه میخواهید پوست و موی خوبی داشته باشد باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید، یکی از ویتامین‌های مفید برای پوست و مو ویتامین E میباشد که این ویتامین بیشتر در جوانه گندم موجود است.

در ادامه به فواید ویتامین E و جوانه گندم می‌پردازیم.

 

ویتامین E چیست؟

ویتامین E از ویتامین‌های محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی نیز شناخته می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد، محافظت می‌کنند و می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند.

این ویتامین در سال ۱۹۲۰ میلادی کشف شد. دانشمندان در سال ۱۹۳۶ میلادی موفق شدند گونه‌ای از ویتامین E را از جوانه‌ی گندم استخراج کنند.

این ویتامین از جمله ویتامین‌هایی است که بدن ما قادر نیست تولید کند. بنابراین باید با خوردن غذاها یا مکمل‌ها آن را به بدن خود برسانیم.

ویتامین E یکی از مهم‌ترین عوامل برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از پیری زودرس پوست و داشتن سیستم بینایی سالم است. با این حال هنوز تمام فواید و مضرات ویتامین E مشخص نیست.

 

۱. تنظیم کلسترول و پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی

کلسترول یک ماده طبیعی در بدن است که توسط کبد ساخته می‌شود و برای عملکرد صحیح سلول‌ها، عصب‌ها و هورمون‌های بدن اهمیت دارد.

زمانی که سطح کلسترول بدن در وضعیت طبیعی باشد، سلول‌ها، عصب‌ها و هورمون‌ها متعادل و طبیعی هستند. اما زمانی که کلسترول با اکسیژن ترکیب و اکسید می‌شود، وضعیت خطرناکی پیش خواهد آمد.

مطالعات نشان می‌دهد ایزومرهای خاص ویتامین E قادرند مانند یک آنتی‌اکسیدان از ما محافظت کنند و با اکسیداسیون کلسترول بجنگند. این رادیکال‌های آزاد هستند که موجب اکسیداسیون کلسترول می‌شوند. ویتامین ای به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و جلوی اکسیداسیون کلسترول را بگیرد.

ایزومرهای توکوترینول موجود در ویتامین ای بر سلامت سیستم قلبی عروقی نیز تأثیر مثبت دارند. این ویتامین قادر است فعالیت آنزیمی که وظیفه کنترل تولید و سنتز کلسترول را بر عهده دارد، کاهش دهد.

علاوه بر این، این ایزومرها از چسبندگی سلولی جلوگیری می‌کنند و به همین دلیل سرعت پیشرفت آترواسکلرو و تصلب شرایین یا گرفتگی عروق خونی را کاهش می‌دهند.

 

۲. مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از سرطان

مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از سرطان

رادیکال‌های آزاد با سلول‌های سالم بدن مبارزه و آن‌ها را تجزیه می‌کنند. این مولکول‌ها با ازدیاد و اکسید شدن آسیب‌های جدی و شدیدی به بدن وارد می‌کنند. این مسأله می‌تواند علاوه بر بیماری‌های قلبی به سرطان هم منجر شود.

ایزومرهای خاص ویتامین ای خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارند. این ایزومرها قادرند آسیب رادیکال‌های آزاد را کاهش دهند، التهاب را از بین ببرند و به طور طبیعی سرعت پیر شدن سلول‌ها را کم کنند.

ویتامین E می‌تواند با بیماری‌‌های زیادی مبارزه کند. مطالعات نشان می‌دهد این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز بیماری‌های رایج و شرایط وخیم و خاص جلوگیری می‌کند.

 

۳. خواص ویتامین E برای پوست

ویتامین e برای پوست

ویتامین ای با افزایش استحکام دیواره‌ی مویرگی و افزایش رطوبت و خاصیت کشسانی پوست، مانند یک ماده‌ی ضد پیری عمل می‌کند و تأثیر مثبتی بر پوست می‌گذارد.

طبق مطالعات انجام شده، ویتامین ای برای پوست مفید است و علاوه بر کاهش التهابات درونی بدن، باعث حفظ سلامت و جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌شود.

همچنین ویتامین E می‌تواند در افراد سیگاری یا افرادی که پوست آن‌ها زیاد در معرض اشعه‌ی ماورای بنفش خورشید قرار می‌گیرد، از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کند.

مصرف ویتامین E و ویتامین C بعد از قرار گرفتن زیر اشعه ماورای بنفش از التهاب پوست جلوگیری می‌کند و در کاهش علائمی مانند جوش و اگزما هم مفید است.

علاوه بر این، کرم‌های حاوی ویتامین ویتامین E به روند التیام پوست هم کمک می‌کنند و با جذب از طریق لایه‌ی اپیدرم پوست موجب درمان آفتاب سوختگی می‌شوند. آفتاب سوختگی خود می‌تواند در کنار عوامل دیگر منجر به سرطان پوست شود.

از آنجا که ویتامین E بازسازی و احیای سلولی را افزایش می‌دهد، برای درمان زخم، جوش و چین و چروک پوست هم استفاده می‌شود. به دلیل همین خاصیت ضد پیری است که ویتامین E در  اکثر کرم‌های دور چشم و کرم‌های ضد پیری به کار می‌رود.

به طور کلی ویتامین E برای پوست مفید است و باعث می‌شود پوست جوان‌تر و سالم‌تر بماند.

 

۴. خواص ویتامین E برای مو

ویتامین e برای مو

ویتامین E برای مو هم فواید زیادی دارد. از آنجا که ویتامین ای یک آنتی اکسیدان قوی است، در کاهش آسیب‌های محیطی به مو کمک می‌کند.

این ویتامین موجب افزایش جریان خون‌رسانی به پوست سر می‌شود و رطوبت طبیعی پوست سر را حفظ می‌کند. در نتیجه پوست سر خشک و پوسته پوسته نمی‌شود.

برای سلامت و شادابی ساقه‌ی مو می‌توانید چند قطره روغن ویتامین E را به موهای خود بمالید؛ خصوصاً زمانی که موها خشک و وز شده‌اند. این کار علاوه بر حفظ سلامت، ظاهر زیباتری هم به مو می‌بخشد.

۵. تنظیم هورمون‌ها و کمک به کم کردن وزن

ویتامین ای نقشی مهم و اساسی در تنظیم غدد درون‌ریز و سیستم عصبی ایفا و به طور طبیعی به متعادل کردن هورمون‌ها کمک می‌کند.

مهم‌ترین علائم نامتعادل بودن هورمون‌های بدن شامل سندرم پیش از قاعدگی، افزایش وزن، آلرژی، عفونت مجاری ادراری، تغییر در پوست (جوش و موهای زائد)، اضطراب، ناراحتی و خستگی می‌شود.

ویتامین ای با چاقی هم در ارتباط است. برخی تحقیقات جدید نشان داده افراد چاق مبتلا به سندروم متابولیک ممکن است بیش از دیگر افراد در خطر کمبود ویتامین E باشند.

این ویتامین در کل با متعادل کردن هورمون‌های بدن، چرخه‌ی قاعدگی را منظم و دستیابی به وزن متعادل را هم راحت‌تر می‌کند.

 

۶. کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی

ویتامین ای و چاقی

همانطور که گفتیم ویتامین E می‌تواند با تنظیم کردن تعادل هورمونی، چرخه‌ی قاعدگی را منظم کند.

علاوه بر این، چنانچه دو تا سه روز قبل و دو تا سه روز بعد از شروع دوره‌ی قاعدگی از جوانه گندم استفاده کنید، ممکن است شاهد کاهش علائمی مانند گرفتگی، ناراحتی و غم، میل به خوردن برخی از خوراکی‌ها و دیگر علائم سندرم قاعدگی باشید.

همچنین این ویتامین می‌تواند شدت و مدت درد را کاهش دهد و خونریزی قاعدگی را کم کند.

تنظیم طبیعی هورمون‌ها توسط ویتامین ای باعث می‌شود چرخه قاعدگی شما منظم نگه داشته شود.

 

۷. تقویت بینایی

ویتامین ای و تقویت چشم

ویتامین ای احتمال ابتلا به بیماری تباهی لکه‌ی زرد یا دژنراسیون ماکولا را که در اثر افزایش سن به وجود می‌آید، کاهش می‌دهد. این بیماری یکی از دلایل رایج کوری در افراد مسن است.

برای این که ویتامین ای برای بینایی مؤثر باشد، باید همراه با میزان کافی از ویتامین C، بتا کاروتن و روی مصرف شود.

همچنین گفته می‌شود مصرف دوزهای بالای ویتامین E و ویتامین A به صورت روزانه می‌تواند روند بهبود بینایی را در افرادی که تحت جراحی لیزر چشم قرار می‌گیرند، سریع‌تر کند.

 

۸. پیشگیری از بیماری آلزایمر

آلزایمر

تحقیقات نشان می‌دهد فعالیت ضد التهابی توکوترینول‌ها در پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر است.

ویتامین ای همچنین باعث آهسته‌تر شدن روند از دست دادن حافظه در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نسبتاً شدید یا سایر اختلالات نوروژنیک می‌شود. بنابراین این ویتامین می‌تواند از دست دادن استقلال و نیازمند شدن به کمک دیگران را در این بیماران به تأخیر بیندازد.

همچنین به نظر می‌رسد مصرف ویتامین C همراه با ویتامین E تاثیر آن در جلوگیری از پیشرفت برخی از بیماری‌های زوال عقل و جنون را افزایش می‌دهد.

 

۹. کاهش خطر ابتلا به سرطان و تقویت درمان دارویی

خواص ویتامین E

گاهی ویتامین ای برای کاهش عوارض ناشی از درمان سرطان، مانند عوارض ناشی از پرتودرمانی یا دیالیز استفاده می‌شود. این ویتامین می‌تواند عوارض ناخواسته‌ی برخی از داروهایی که موجب ریزش مو و آسیب به ریه می‌شوند را کاهش دهد.

همانطور که گفتیم این ماده به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی با رادیکال‌های آزاد درون بدن مبارزه می‌کند. برخی از ایزومرهای ویتامین ای توانایی پیشگیری از سرطان را دارند. در مطالعات انجام شده روی حیوانات شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد با مصرف دوزهای خوراکی از توکوترینول رشد تومورها سرکوب شده‌اند.

با وجود این که مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است ولی تصور می‌شود برخی از مکانیزم‌ها از جمله مرگ سلول‌های سرطانی، خاموش کردن ژن‌های مرتبط با سرطان و مهار رگ‌زایی (رشد غیرطبیعی رگ‌های خون) درون تومور توسط توکوترینول‌ها تقویت می‌شود.

در مطالعات مربوط به حیوانات، توانایی جلوگیری از سرطان در اندام‌هایی مانند سینه، پروستات، کبد و پوست دیده شده است.

 

۱۰. افزایش استقامت فیزیکی و قدرت ماهیچه‌ها

ورزشکار

ویتامین ای می‌تواند استقامت فیزیکی بدن را تقویت کند، انرژی بدنی را افزایش دهد و فشار اکسیداتیو ماهیچه بعد از تمرینات ورزشی را کم کند. به همین دلیل ویتامین E در تغذیه‌ی ورزشی به ویژه در ورزش‌هایی مانند بدنسازی جایگاه مهمی دارد.

این ویتامین قدرت عضلات را افزایش می‌دهد، با افزایش جریان خون خستگی را از بین می‌برد، استحکام دیواره‌ی مویرگ‌ها را بالا می‌برد و سلول‌های بدن را تغذیه می‌کند.

 

۱۱. کمک به رشد جنین در دوران بارداری

زن باردار

مصرف ویتامین E در دوران بارداری، برای رشد مناسب جنین ضروری است، چرا که از اسیدهای چرب‌ ضروری محافظت می‌کند و باعث کنترل التهاب می‌شود.

برخی از متخصصان باور دارند ویتامین ای بر مراحل اولیه‌ی رشد مغز و اعصاب اثرگذار است. به همین دلیل توصیه می‌شود زنان باردار، زنان شیرده و کودکان تا سن دو سالگی مصرف مکمل‌های طبیعی حاوی این ویتامین را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهند و مطمئن شوند میزان کافی از این ماده را دریافت می‌کنند.

 

خواص ، فواید و مضرات جوانه گندم

از آنجا که جوانه گندم مواد مغذی ضروری و انواع زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد، منبع عالی از پروتئین‌های گیاهی، همراه با فیبر و چربی‌های سالم است.

جوانه گندم هم چنین منبع خوبی از منیزیم، روی، اسید فولیک، پتاسیم و فسفر است. فواید جوانه گندم بسیارند ، با مصرف جوانه گندم می‌توانید ضعف جنسی و جسمی را به راحتی درمان کنید ، پوست را زیبا و جوان سازید و از بروز بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌ها پیشگیری کنید.

خوردن جوانه گندم

تنظیم سیستم عصبی

روغن جوانه گندم نیز چون حاوی  اسیدهای چرب امگا 3 است به تنظیم سیستم عصبی کمک می کند. شما را پر انرژی می‌کند و چون حاوی ویتامین ب می‌باشد استرس را تا حد زیادی کاهش می دهد

 

جوانه گندم برای تقویت سیستم ایمنی

 پروتئین موجود در جوانه فعالیت آنتی اکسیدان‌ها در بدن را افزایش می‌دهد. این امر مانع آسیب بافت بدن و از بین بردن هر گونه ارگانیسم عفونی می‌شود در نتیجه مکانیزم دفاعی بدن را بهبود می بخشد.

 

جوانه گندم برای داشتن موهای سالم

موهای سالم با اضافه کردن ویتامین E به رژیم غذایی به دست آید. اگر بدن از ویتامین ایی محروم بماند، موهایتان خشک‌، به راحتی می‌شکنند بنابراین اگر می‌خواهید موهای قوی، سالم و براق داشته باشید، باید جوانه گندم را در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خاصیت جوانه گندم

خاصیت آنتی کسیدانی و ضد پیری جوانه گندم

جوانه گندم خواص آنتی اکسیدان و ضد پیری دارد که به پیش گیری از بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین به کاهش علایم پیری خطوط و چین و چروک نیز کمک می کند و علائم پیری زودرس را نیز کاهش می‌دهد. بافت پوست و مو  را حفظ و حتی پوست شما را از آسیب محافظت می‌کند.

 

جوانه گندم و اسیدهای چرب مفید

اسید چرب مفید در جوانه گندم با التهاب مقابله و از سیستم قلبی عروقی و سیستم ایمنی محافظت می‌کند.

جوانه گندم باروری را بهبود می بخشد و قوای جنسی را افزایش می دهد

رژیم غذایی حاوی جوانه گندم بسیار غنی هستند، با مطالعات علمی ثابت کرده‌اند که در کمک به زنان موثر واقع می‌شوند. اگر در یک دوره زمانی طولانی، جوانه گندم مصرف کنید این مساله می‌تواند شانس باروری را افزایش دهد.

 

جوانه گندم بنیه را افزایش می‌دهد

جوانه گندم خواصی دارد که استقامت و عملکرد ورزشی یک فرد را افزایش می‌دهد. جوانه گندم زمانی که به طور منظم مصرف شود به ورزشکاران کمک می‌کند تا الزامات انرژی روزانه خود را حفظ کرده و عملکرد بهتری داشته باشند. هم چنین مقدار کلسیم و پروتئین موجود در جوانه گندم بنیه را افزایش می دهد و بدن را قوی‌تر می‌کند.

یکی از محصولاتی که دارای جوانه گندم میباشد، سویق ورزشکاران مطهر نشان میباشد، که شامل ترکیبات زیر می‌باشد:
گندم، جو، عدس، سویا، نخود، جوانه گندم و پودر مالت جو

سویق ورزشکاران

خرید سویق ورزشکاران دیجی کالا

 

جوانه گندم برای جلوگیری از مشکلات پوستی

جوانه گندم سرشار از ویتامین E میباشد و یکی از اصلی‌ترین ویتامین‌ها برای آبرسانی و جوانسازی پوست است. ویتامین E موجود در جوانه گند باعث جلوگیری از اگزما و خشکی پوست می‌شود.

خرید پودر جوانه گندم دیجی کالا

خرید پودر جوانه گندم دیجی کالا

 

جوانه گندم برای تمیز کردن دستگاه گوارش

جوانه گندم غنی از فیبر است، یکی از مهم‌ترین وظیفه فیبر حفظ دستگاه گوارش است. فیبر باعث جلوگیری از تجمع مودا غذایی در سیستم گوارش شده و باعث نرم کار کردن شکم میشود.

 

جلوگیری از دیابت با جوانه گندم

در جوانه گندم مقادیر زیادی اسیدفولیک موجود است که باعث موثر بودن این ماده غذایی در بابر بیماریهای دیابت و عروقی میباشد.

استفاده از جوانه گندم در رژیم غذایی به شدت برای افراد دارای بیماری قلب عروقی و دیابت توصیه می‌شود.

 

جوانه گندم برای لاغر و چاق شدن

یکی از معروف‌ترین نسخه‌‎های جوانه گندم برای کاهش و افزایش وزن است و جالب است بدانید این خوردنی طبیعی پرخاصیت توانایی هر دو را دارد تنها کافیست به این روش از آن استفاده کنید.

برای لاغری: پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه قبل از صرف غذا میل کنید.

برای چاقی: پودر جوانه گندم همراه ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه بعد از غذا میل کنید.

 

جوانه گندم و تقویت مو

جوانه گندم در ریزش مو و حتی در ترمیم موهای آسیب دیده عالی عمل می‌کند برای همین از آن در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی تقویت مو استفاده فراوان می شود.

اگر شما هم قصد استفاده از جوانه گندم برای تقویت موهایتان را دارید برای همین منظور توصیه می شود که هر روز 2 قاشق غذاخوری گندم جوانه به صورت روزانه همراه با غذاها و نوشیدنی های البته طبیعی و نه مصنوعی مصرف کنید.

 

جوانه گندم برای بی خوابی و تقویت حافظه

برای رفع کم خوابی و تقویت حافظه کافیست جوانه گندم تازه را هر روز صبح ناشتا به صورت 1 قاشق غذاخوری خوب جویده و قورت دهید.

 

روش تهیه جوانه گندم در منزل

مقدار 200 گرم گندم را پس از آنکه خوب تمیز کردید خیس کنید؛ به مدت 2 روز و هر روز آب آن را عوض کنید سپس داخل یک ظرف مثل آبکش ریخته و یک پارچه نمدار روی آن قرار داده و در همین حالت جایی خنک در گوشه‌ی آشپزخانه قرار دهید. این مرحله اولیه است و شما باید تا وقتی که تمام گندم‌ها جوانه بزنند باید با آب پاش روی پارچه مدام به اندازه مناسب البته آب بپاشید تا نمدار بماند بعد از اینکه حدود 5 میلی متر جوانه زدند داخل یخچال نگهداری و طبق نیاز مصرف کنید.

 

ماسک جوانه گندم

پودر جوانه گندم را تهیه کنید و به منظور ماسک پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و روی پوست صورت بگذارید و پس از گذشت 5 الی 10 دقیقه پوست را خوب بشویید.

معرفی محصولاتی که در ترکیب آنها از جوانه گندم استفاده شده است

 

سویق چاقی یا چاق کننده

در نسخه‌های قدیمی و البته معتبر، ترکیب‌های متفاوت از این پودرهای تفت داده شده، برای درمان‌های متفاوتی توصیه می‌شده‌اند. یکی از این ترکیبات موثر که برای چاق شدن و قوی شدن بدن و استخوان بندی توصیه شده است، همین نسخه‌ای است که (شرکت مکمل مطهر) برای شما تولید کرده است. که در واقع ترکیب آن از گندم، جو، عدس، نخود، شکر قهوه‌ای، سبوس گندم، جوانه گندم و سویا درست شده است.

خرید سویق چاقی

 خرید سویق چاقی دیجی کالا

ترکیبات و خواص سویق کودک کامل با طعم توت فرنگی

سویق کودک شرکت مکمل مطهر با طعم توت فرنگی که از ترکیب گندم، عدس، سبوس گندم، جو، سبوس جو، نخود، سنجد، جوانه گندم، جوانه جو و شکر قهوه‌ای و اسانس مجاز توت فرنگی درست شده است، برای رشد استخوان بندی و سلامت کودک شما توصیه شده است.

سویق کودک کامل با طعم توت فرنگی

خرید سویق کودک کامل با طعم توت فرنگی دیجی کالا

 

 

 

سویق کودک کامل با طعم موز

خرید سویق کودک کامل با طعم موز دیجی کالا

 

 

 

 

سویق کودک کامل

خرید سویق کودک کامل دیجی کالا

 

 

 

 

سویق مخلوط کامل مکمل غذایی

خرید سویق کامل بزرگسال دیجی کالا

msoofi بازدید : 17 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

پودر جوانه گندم

یکی از مقوی‌ترین مواد غذایی در کره زمین، جوانه گیاهان است و معروف‌ترین آنها که از خواص آن در طب سنتی و علوم پزشکی نوین زیاد استفاده می‌کنند، جوانه گندم است. جوانه گندم یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین B,C,E  (که مواد اصلی جوان سازی پوست و مو است) و سرشار از مواد معدنی ای هم‌چون پتاسیم، روی، فسفر و منزیم است (که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان از قوی‌ترین راهکارها است).

البته تهیه و نگهداری جوانه گندم تازه، سختی‌های خاص خودش را دارد. ولی خشک کردن و پودر کردن جوانه گندم راه حل ورود جوانه گندم و خواص آن به رژیم غذایی روزانه است.

 

خواصی پودر جوانه گندم

خواصی پودر جوانه گندم شامل تنظیم سیستم عصبی، بهبود سیستم ایمنی بدن، تقویت ریشه مو، تقویت بنیه جنسی و جسمی بدن و تمیز کردن سیستم گوارش می‌باشد. و ماسک مخلوط پودر جوانه گندم و ماست سبب جوان سازی پوست می‌گردد.

و عجیب‌ترین خاصیت پودر جوانه گندم در این است که می‌تواند هم سبب لاغری و هم سبب چاقی شود. و این به خاطر حجم بالای فیبر و انرژی به صورت هم زمان در پودر جوانه گندم است. اگر شما پودر جوانه گندم را 10 دقیق قبل از غذا میل کنید سبب کاهش اشتها و درنتیجه لاغری و اگر 10 دقیقه بعد از غذا میل کنید موجب افزایش جذب مواد غذایی و چاقی شما می‌گردد.

 

تولید کننده پودر جوانه گندم

شرکت مطهر نشان یک شرکت تولیدی در استان مرکزی است، که تولیدات اصلی آن، انواع مکمل‌های غذایی بر اساس طب ایرانی و اسلامی سنتی و البته تحت نظارت سازمان غذا و دارو ( دارای سیب سلامت) و با دستگاه‌های اتوماتیک و بدون دخالت دست می‌باشد. این شرکت یکی از زیرمجموعه های دانش بنیان، بنیاد علمی دانشگاه آزاد می‌باشد. و تمام محصولات این شرکت با نظارت کارشناسان سازمان غذا و دارو، بر روی افراد متفاوت تست و از موثر و بدون عوارض بودن آنها، اطمینان کامل حاصل شده است.

بهترین نحوه مصرف پودر جوانه گندم مخلوط آن با ماست است که هم می‌توان آن را میل کرد و هم به صورت ماسک بر روی پوست صورت و دست‌ها خود بگذارید.

با اطمینان همین الان خرید کنید و با خیال راحت میل کنید و از بر طرف شدن مشکلات خود با پودر جوانه گندم لذت ببرید.

خرید پودر جوانه گندم دیجی کالا

خرید پودر جوانه گندم دیجی کالا

msoofi بازدید : 21 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

پودر جوانه جو

یکی از مقوی‌ترین مواد غذایی درکره زمین، جوانه گیاهان است و یکی از بهترین آنها که از خواص آن در طب سنتی و علوم پزشکی نوین زیاد استفاده می‌کنند، جوانه جو است. جوانه جو دارای مقادیر بالای فیبر، ویتامین، مواد معدنی مانند سلنیوم، مس، کروم، فسفر، منیزیم، نیاسین و آنتی اکسیدان می‌باشد.

  • بدنسازی : پودر جوانه جو شاخص گلیسمی پایین دارد، غنی از فیبر و کربوهیدرات می‌باشد که برای جلوگیری از یبوست و خستگی و تامین انرژی مورد نیاز بدنسازان مفید می‌باشد.
  • لاغری : فیبر موجود در پودر جوانه جو برای کاهش وزن مفید می‌باشد. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که افرادی که جوانه جو را به مدت 6 هفته به رژیم غذایی خود اضافه کرده بودند اشتهای کمتری داشتند و وزن آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.
  • بارداری : پودر جوانه جو کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم مورد نیاز زنان باردار را تامین می‌کند. فیبر موجود در جوانه جو از یبوست و هموروئید در زنان باردار پیشگیری می‌کند. شاخص گلیسمی جوانه جو سطح قند خون زنان باردار را کاهش داده و از دیابت بارداری پیشگیری می‌کند.
    اسید فولیک موجود در جوانه جو از بروز نقایص مادرزادی در جنین جلوگیری می‌کند. خواص لکتوژنیک موجود در جوانه جو می‌تواند به ترشح شیر بیشتر در زنان شیرده کمک کند.
  • کودکان : پودر جوانه جو مقادیر بالای فیبر دارد که به سلامت روده در کودکان و نوزادان کمک می‌کند. جوانه جو دارای مقدار زیادی فسفر و مس است و برای تقویت استخوان‌های کودکان مفید می‌باشد.
    همچنین جوانه جو یک ضد قارچ طبیعی بوده و از ایجاد بیماری در کودکان و نوزادان جلوگیری می‌کند.
  • دیابت : پودر جوانه جو حاوی مقادیر بالای فیبر بتا گلوکان بوده که می‌تواند قند خون را به سرعت کاهش دهد و با کنترل انسولین خون به درمان دیابت نوع دو کمک کند.

شرکت مطهر نشان یک شرکت تولید انواع مکمل‌های غذایی بر اساس طب ایرانی و اسلامی و تحت نظارت سازمان غذا و دارو ( دارای سیب سلامت) و با دستگاه‌های اتوماتیک و بدون دخالت دست می‌باشد. مصرف پودر جوانه جو مخلوط با ماست که هم میتوان آن را میل کرد و هم به صورت ماسک بر روی پوست بگذارید.

خرید پودر جوانه جو دیجی کالا

خرید پودر جوانه جو دیجی کالا

msoofi بازدید : 8 دوشنبه 10 خرداد 1400 نظرات (0)

سویق کودک

سویق کودک چیست؟

سویق به عنوان غذای کمکی کودک در ماه‌های چه مقدار مصرف شود؟

بهترین سویق برای کودک چیست؟

کدام سویق برای قوی شدن استخوان بندی کودک مفید است؟

سویق چیست و کدام سویق برای چاق شدن کودک بهتر است؟

سویق و کودک بد غذا؟

فواید سویق کودک؟

عوارض سویق کودک؟

نحوه مصرف سویق کودک؟

ترکیب سویق کودک؟

طرز تهیه سویق خانگی؟

این همه سوالاتی است که مادرانی که دغدغه سلامت فرزندشان و غذا خوردن او را دارند، دائم در اینترنت سرچ می‌کنند و سوال می‌کنند.

 و در هر سایتی وارد می‌شوند یک توضیحات کم، ناقص و پراکنده از سویق کودک گفته است و رد شده و اطلاعات برای تصمیم‌گیری کافی نیست.

 فروشگاه مکمل مطهر قصد دارد کلیه سوالات درباره سویق کودک را در یک مقاله جامع ارائه دهد، که بتواند تمام سوالات مربوط به حوزه سویق کودک را برای مادران پوشش دهد.

 البته چون این مقاله سویق کودک خیلی طولانی است در کنار هر بخش، خلاصه آن بخش را در یک کادر قرارداده‌ایم تا اگر حوصله خواندن کل متن را ندارین فقط با مرور خلاصه‌ها به جواب‌های مورد نظرتون درباره سویق کودک برسید.

و البته به زودی فایل صوتی کامل و حتی بخش‌بخش مقاله سویق کودک را در سایت قرار می‌دهیم تا مادران عزیزی که حوصله خواندن و یا وقت آن‌را ندارند، این پادکست درباره سویق کودک را گوش کنند و به کلیه اطلاعاتی که درباره سویق کودک لازم دارند دسترسی پیدا کنند.

در روند نوشتاری هر بخش این مقاله، ما در ابتدا کل نقل‌قول‌هایی که درباره سویق کودک در هر موضوعی در اینترنت و میان اساتید وجود دارد عنوان کرده‌ایم و در پایان و نتیجه آن موضوع، در یک کادر، درست‌ترین نظر را برای مادران توضیح داده‌ایم. امیدواریم که بتوانید به پاسخ کلیه سوالات خود در مورد سویق کودک برسید و اگر سوالی داشتید در پایان همین مقاله سویق کودک عنوان کنید تا ما پاسخ آن‌را تقدیم کنیم.

سویق کودک خرید از دیجی کالا

*مقدمه  

از شش ‌ماهگی به بعد دغدغه‌هایی مانند:

آیا کودکم غذا خورد؟ آیا مقدا غذای کافی می‌خورد؟

بچه‌ام وزنش کم نیست؟

چی بدم کودکم بخوره؟

هر غذایی رو دوست نداره، دیگه براش چی بپزم؟

نوزاد هر غذایی رو دوست نداره، دیگه براش چی بپزم

همه به نگرانی‌های مادران اضافه می‌شود. با ورود فرزند دلبندتان به دنیای خوراکی‌ها، شما هم به تکاپو می‌افتید تا بهترین و مقوی‌ترین‌ مکمل‌های غذایی را برایش فراهم کنید؛ اما گاهی ذائقه کودک با غذایی که برایش تدارک دیده‌اید هماهنگ نیست، گاهی به علت مشغله‌های کاری، حضور مهمان یا سفر آن‌طور که باید نمی‌توانید به فکر تهیه یک خوراکی خوب باشید، گاهی اوقات هم هرچه برای کودکتان فراهم می‌کنید بنیه‌اش قوی نمی‌شود و انگار گوشت با تنش غریبه‌ است. این داستان تا زمانی که با سویق کودک آشنا نشده‌اید ادامه دارد.

سَویق ترکیبی بسیار ساده اما با خواص اعجاب انگیز است. در واقع اگر بخواهیم به طور خلاصه سویق را معرفی کنیم باید گفت غذایی کامل و دارویی موثر و مفید است.

سویق‌ها از جمله مواد غذایی مفید و پرخاصیتی هستند که باید در سبد غذایی اکثر افراد گنجانده شوند. سویق‌ها انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند. سویق کودک یکی از انواع آن است که مخصوص کودکان است.

سویق کودک با دارا بودن موادی همچون سویق گندم،  سویق جو، سویق عدس، سویق نخود و سویق سنجد، ترکیبی مقوی را برای کودکان است.

سویق‌ها یکی از مهم‌ترین و مغذی‌ترین مواد غذایی توصیه شده در طب سنتی ایران و طب اسلامی و روایات است. سویق‌ها انواع مختلفی دارد اما ویژگی عمومی آن‌ها تقویت عمومی بدن است. در عربی به آن صویق و در فارسی قدیم در کتاب ذخیره خوارزمشاهی پِست یا پَست گفته می‌شود.

بهترین مارک سویق کودک

انواع سویق‌ عبارت‌اند از:

  • سویق کودک
  • سویق کامل
  • سویق گندم
  • سویق جو
  • سویق عدس
  • سویق نخود
  • سویق سنجد
  • سویق سیب
  • سویق لاغری
  • سویق چاقی
  • سویق مخصوص ورزشکاران

انواع سویق‌ مطهر نشان

سویق کودک یک غذای کامل

سویق کودک یک غذای کامل برای کودکان بزرگتر از شش ماه است. زمانی که بسیاری از مادران نگران تغذیه کودکان خود و همچنین از کم‌اشتهایی کودکانشان ناراحت هستند و به دنبال یک غذای مقوی هستند، این محصول یک غذای کامل است و می‌تواند به بدن کودک ویتامین، مواد معدنی، املاح، فیبر و اسیدهای آمینه اضافه کند.

 کودکان چون در حال رشد هستند به مواد مغذی نیاز دارند و هر چه بزرگ‌تر نیز می‌شوند به مواد غذایی مقوی، بیشتر نیازمندند و سویق‌ها می‌توانند به این مسئله کمک شایانی کنند.

سویق کودک یک محصول کاملا سالم و کاملا طبیعی است و سلامت کودکان را تضمین می‌کند همچنین مصرف این محصول طبیعی به کودکان این امکان را می‌دهد تا استخوان‌ها به خوبی تقویت شده و عضلات قوی و قد بلند داشته باشند و رشد گوشت به خوبی صورت بگیرد بدون اینکه باعث تراکم چربی شود.

بسیاری از والدین نمی‌دانند که چه غذایی باعث رشد بهتر و وزن گیری نوزاد دلبندشان می‌شود. انواع و اقسام غذاهای کودک در داروخانه‌ها یافت می‌شوند، اما کدام‌یک از آن‌ها می‌توانند تمامی نیازهای کودک را برآورده کنند؟

 احتمالا شما هم اسم سویق کودک به گوشتان خورده است؛ سویق کودک یک غذای کمکی نوزاد است که سرشار از انرژی، مقوی و کاملا سالم است. انواع مختلفی از سویق کودک بر اساس انواع و نسبت مواد به‌کار رفته در آن وجود دارد.

مثلاً سویق کودک می‌تواند بر پایه جو، گندم، عدس، برنج، سنجد، سیب، دانه‌های میوه‌ها و غیره باشد. همچنین مثلاً ممکن است در یک سویق کودک تنها جو به کار رود، در دیگری ترکیبی از جو و گندم یا هر چیز دیگری. شما می‌توانید خودتان دست بکار شوید و علاوه بر تهیه فرنی نوزاد این خوراکی را نیز خودتان در خانه برای فرزند دلبندتان آماده کنید. همچنین می‌توانید آن را مانند سرلاک نوزاد به شکل آماده از برندهای معتبری مانند مطهر نشان که سیب سلامت و کد غذا و دارو دارند، بخرید.

* سویق کودک چیست؟ سویق کودک چی هست؟ سویق کودک یعنی چه؟

همه این سوالات بالا مواردی است که مادران درباره ماهیت سویق پرسیده‌اند؟ و احتمالا مادرانی این سوالات را پرسیده‌اند که تا الان اسم سویق رو نشنیدن و برای اولین بار توی سایت یا اینستاگرام یا از این فامیل و اون دوست بهشون معرفی شده است. و خیلی‌ها هنوز تلفظ درستش هم نمی‌دانند و یکبار می‌گویند سَویق یک بار می‌گویند سِویق یکبار هم می‌گویند  سُویق و..

کودک باهوش و نیرومند

 ولی مهم نیست در سایت مطهر نشان یک اطلاعات کامل درباره سویق کودک آورده‌ایم و البته اسم صحیح آن به فارسی پَست و به عربی سَویق می‌باشد. و خلاصه‌اش این است که به پودر حبوبات و غلاتی که حرارت دیده باشد، سویق می‌گویند. اما خود پودر شدن و حرارت دیدن دانه‌ها و سویق کردن آن هم حکمتی دارد که برای فهمیدن کامل آن، این بخش از مقاله سویق را مطالعه کنید.

سویق کودک یک نوع غذای کمکی سالم و مقوی برای کودکان هست چون علاوه بر غلات حاوی حبوبات هم هست.

سویق کودک را می‌توان مثل هر غذای کمکی دیگری از پایان شش ماهگی شروع کرد و در ابتدا می‌بایست آنرا رقیق درست کرد حتی می‌توان با شیشه به کودک داد. برای تهیه سویق کودک بصورت رقیق می‌توان یک قاشق از این پودر را با چهار یا پنج قاشق شیرمادر، شیرخشک یا آب ترکیب کنید و به کودک دلبتان بدهید.

سویق یک ماده غذایی خوشمزه و ساده است که به دلیل طبع گرم آن سرشار از خواص مفید برای همه سنین علی الخصوص کودکان می‌باشد. سویق یا پست حاصل ترکیب آرد و سبوس تفت داده شده انواع دانه هاست. دانه‌ی غلات، حبوبات و هسته میوه‌ها. مثل سویق گندم، جو، برنج، عدس، سنجد، سیب و … که در این مطلب به طرز تهیه مهم‌ترین آن‌ها و خواص آن خواهیم پرداخت.

سویق کودک، خوراکی خوشمزه و مقوی‌ست که به علت قابلیت ترکیب با شیر، عسل و… اغلب مورد استقبال بچه‌ها قرار می‌گیرد.

اگر سری به داروخانه‌ها زده باشید، انواع غذاهای کمکی و سرلاک را می‌بینید که در قفسه نشسته و به شما چشمک می‌زنند. اما خیلی از اوقات به عنوان یک والد مسئول، دست و دلتان به خرید آن‌ها نمی‌رود. آخر دوست  ندارید فرزندِ عزیزتان غذاهایی دارای مواد نگهدارنده بخورد و دوست دارید به فرزندتان غذایی بدهید که ترکیباتی سالم و مشخص و مفید داشته باشد. در این مواقع سویق پاسخگوی نیاز شماست. شاید فکر کنید، سویق کودک را فقط می‌توان با آب حل کرد، این‌طور نیست. شما با کمی خلاقیت می‌توانید هر بار سویق را به شکلی جدید مقابل کودکتان قرار دهید.

تزیین غذای کودک با سویق

برای مثال:

  • سویق را با شیر ولرم مخلوط کنید، شیر همراه سویق مزه خوشایندی دارد.
  • سویق را با کمی عسل و آب مخلوط کنید و یک فرنی فوری داشته باشید، چون سویق از قبل پخته شده نیاز به پخت مجدد ندارد.
  • سویق را با انواع شیره‌ها، مانند شیره انگور یا خرما مخلوط کنید، حالا به حلوای سویق به دست آماده شکل دهید، مثلاً یک بار توی ظرف پهنش کنید، یک بار به صورت توپک در بیاورید و بار دیگر قالب ستاره‌ای بزنید.
  • سویق را جای آرد با مواد پنکیک مخلوط کنید و پنکیک‌های بامزه بپزید.
  • یک قاشق سویق در سوپ کودکتان بریزید، سویق می‌تواند جایگزین حبوبات ولی با هضم بسیار آسان باشد.
  • سویق را با خرما مخلوط کنید، به صورت توپک‌های کوچک به کودکتان بدهید.

سویق کودک خرید از دیجی کالا

سویـق یـک روش طبـخ نباتات به خصوص غـلات و حـبـوبـات است کـه کیفیـت مـواد غـذایـی را تـا بـالاتـریـن حـد مـمـکن نگهداری می‌کند. در این روش آرد ماده‌ی غذایی تفت داده می‌شود.

بیان تفاوت بیـن سویق نـخود و آرد نخـودچـی این برتری را واضـح‌تر نـشان می‌دهد. برای تهـیـه آرد نخودچی بایـد ابتـدا نخـود را چند مـرحـله خیساند یا پخـت و آب آن را تخلیه کرد و سپس آن را تفت داد و آسیاب کرد.

 در فرآیند پـخـت بـا آب، ارزش غـذایی مـاده‌ی جـامـد در آب تـخلـیـه می‏شود. این اتفاق در فرآورده‌های حیوانی حدود ۵۰ درصد است. به همین خاطر ارزش گوشت و آبگوشت تقریباً باهم برابر است. اما در فرآورده‌های گیاهی درصد بالایی از ارزش غذایی در آب مطبوخ تخلیه می‌شود. از این رو است که در بسیاری از روش‌های تجویز دارو از عصاره جوشانده این فرآورده‌ها استفاده می‌شود.

در تهیه نخودچی ارزش غذایی نخود در همان آبی است که پس از خیساندن یا طبخ دور ریخته می‌شود. اما برای تهیه‌ی سویق نخود، ابتدا باید نخود را تمیز و سپس آسیاب کرد و تفت داد. در این فرآیند ضمن حفظ ارزش غذایی، مزایای طبخ مثل آزاد شدن قندها به آرد اضافه می‌شود. این مقایسه در مورد گندمک با سویق گندم و بقیه‌ی حبوبات و غلات صادق است.

از خواص سویق کودک می‌توان به تقویت بدن کودک، جلوگیری و درمان یبوست، تقویت کننده حافظه، تقویت استخوان‌ها و کمک به رشد آن‌ها و ... اشاره کرد.

زمانی که نوزاد شما 6 ماهه می‌شود زمان شروع غذای کمکی نوزاد فرا می‌رسد و شما می‌توانید تغذیه تکمیل او را بر اساس جدول زمانبندی کودک آغاز کنید. سویق کودک یکی از همین غذاهای کمکی است که به دلیل خواص بی‌شماری که دارد، توصیه می‌شود که آن را در رژیم غذایی نوزادتان وارد کنید.

سویق کودک یک غذای پرانرژی و مقوی است که در عین‌ حال هضم آن نیز برای کودک بسیار راحت می‌باشد. در واقع سویق نوعی غذاست که از قدیم در ایران رواج داشته و در روایات اسلامی نیز درباره خواص آن زیاد صحبت شده است. به این نوع غذاها پست، قاووت یا پوره نیز گفته می‌شود ولی تمام این‌ها با هم متفاوت است و هیچ کدام این موارد سویق نیستند.

 معمولاً پایه اصلی در تهیه سویق کودک گندم، جو، دانه غلات، حبوبات، هسته میوه‌ها، دانه انار، سیب و دیگر مواد مغذی و سالم می‌باشد.

در ادامه با خواص و عوارض سویق کودک کاملا آشنا خواهید شد و به شما خواهیم گفت که زمان و نحوه مصرف سویق کودک چگونه است. بهتر از همه این است که طرز تهیه سویق کودک با دستورالعملهای مختلف را نیز به شما یاد می‌دهیم. پس با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

فواید و خواص سویق کودک ؟ و سویق کودک برای چی خوب هست؟

یکی دیگر از سوالات پر تکرار مادران درباره سویق کودک مربوط به سوال درباره خواص سویق کودک و مزایایی هست که سویق کودک به عنوان یک مکمل غذایی سالم، برای کودک ایجاد می کند. که البته سوال به جایی است و این هم پاسخ

خلاصه اش این است که سویق کودک:

  • به رشد کودک کمک می‌کند.
  • به تقویت استخوان‌بندی
  • سهولت دندان درآوردن
  • همچنین در افزایش قد کودکان تأثیر مثبت دارد.
  • باعث رویش گوشت بر بدن و عضلانی شدن بافت بدن می‌شود.
  • برای درمان رفلاکس معده مفید است.
  • در درمان یبوست بسیار مؤثر است.

 

اما شرح کامل خواص سویق کودک:

یکی از نکات حائز اهمیت در مورد سویق‌ها این است که با وجود ارزان و بودن و سهولت تهیه آن دارای خواص شگفت انگیز در درمان بیماری هاست.

در طب سنتی مصرف سویق در دوران بارداری در بین مادرانی که دچار فقر آهن هستند بسیار توصیه شده است و کمبود فولیک اسید بدن مادر را جبران خواهد کرد.

 مصرف سویق برای کودکان در حال رشد باعث حفظ سلامتی و تقویت بدن آن‌ها می‌شود. همچنین ترکیب مقداری از آن با شیر مکمل بسیار مناسب و جایگزینی عالی برای شیر خشک و سرلاک است و ارزش غذایی بالاتری دارد.

 اما فراموش نکنید که نباید به اندازه سرلاک استفاده شود، میزان استفاده از آن در کودکان  در کل روز دو قاشق چایخوری است که باید همین دو قاشق در طول روز در وعده‌های غذایی متفاوت و با شیر و غذا و سوپ و ... مخلوط گردد.

 از دیگر خواص مهم سویق استخوان سازی کودک است که بدین منظور توصیه به ترکیب سویق گندم و جو شده است که برای این امر بسیار مفید می‌باشد. این ترکیب در کودکانی که وزن کمتری دارند باعث چاقی و رویش گوشت در بدن آن‌ها می‌شود.

 همچنین اگر مادران در سه ماهه پایانی بارداری نسبت به استفاده از آن اقدام کنند باعث وزن گیری و تراکم استخوان جنین و جلوگیری از معلولیت کودک به علت فقر آهن مادر می‌شود. اما باید توجه داشت که مصرف آن کنترل شده باشد، زیرا مصرف بیش از حد آن باعث اضافه وزن بیش از حد مادر و جنین می‌گردد.

سویق‌ها انواع مختلف دارند، هر سویق خاصیتی دارد و هرکس با توجه به نیاز خود سراغ یک سویق مخصوص می‌رود؛ اما سویق کودک چون ترکیب چهار سویق اصلی گندم، جو، سنجد و عدس است یک غذای کامل به شمار می‌آید. از سویق گندم برای بهبود وزن‌گیری، سویق جو به ‌عنوان بمب انرژی و تقویت بنیه، سویق سنجد برای استحکام استخوان و رشد و سویق عدس به‌عنوان خون‌ساز استفاده می‌شود. پس سویق کودک این چهار خاصیت را همراه خود دارد.

سویق به دلیل داشتن ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی و فیبر و همچنین اسیدهای آمینه خواص زیر را نیز به همراه دارد:

سویق ویتامین‌ املاح مواد معدنی فیبر اسیدهای آمینه

  • مصرف سویق برای کودکان در حال رشد باعث حفظ سلامتی و تقویت بدن آن‌ها می‌شود.
  • منبع غذایی سرشار از پروتئین است و مواد مغذی برای رشد کودک را به طور یکجا دارد.
  • سویق کودک به دلیل داشتن ویتامین سی C، ویتامین‌های گروه ب B، کلسیم، فسفر، منیزیم، باعث رشد استخوان‌ها و عضلات کودک می‌شود.
  • در برخی کودکان، اشتها را زیاد می‌کند.
  • سیستم دفاعی بدن کودک را قوی می‌کند.
  • به دلیل داشتن فیبر زیاد از یبوست جلوگیری می‌کند.
  • موجب رویش گوشت در بدن کودک می‌شود.

تقویت رشد کودکان، رویش گوشت و استخوان، جلوگیری از کندذهنی و عقب ماندگی کودکان، از بین بردن اخلاط فاسد، هضم کامل غذا، جلوگیری از شب ادراری، شفافیت پوست و... همگی خواصی هست که برای سویق کودک عنوان شده است.

سویق‌ها سرشار از فیبر هستند و برای جلوگیری از یبوست بسیار کارآمد و برای کودکان و بزرگسالان مفید هستند. همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی و قوای کلی بدن نیز می‌شوند.

این مواد غذایی علی الخصوص سویق کودک منبع غنی از ویتامین‌های c و گروه ب، کلسیم، فسفر و منیزیم است که برای رشد و استخوان‌سازی کودکان بسیار موثر هستند به علاوه سرشار از پروتئین هستند و اکثر مواد لازم برای رشد به خصوص کودکان و نوجوانان در دوران رشد را دارند. و مصرف مداوم آن به افزایش قد در سنین بین کودکی و نوجوانی، کمک زیادی می‌کند.

برای افراد و کودکانی که دارای کم خوابی هستند یا خواب شبانه بی‌کیفیتی دارند، این محصول می‌تواند مفید باشد و همچنین برای افراد دارای مسائل گوارشی بسیار مفید است.

یکی از کاربردهای دیگر سویق خون‌سازی است به همین دلیل برای افراد کم خون مفید است.

سویق کودک خرید از دیجی کالا

سویق کودک چاق کننده

به طور کلی سویق کودک چاق کننده است؛ زیرا یک ترکیب غذایی بسیار پرانرژی است و کالری بالایی دارد. بنابراین می‌تواند به وزن گیری نوزاد کمک کند. به عنوان مثال سویق گندم و جو برای رشد قد و وزن کودکان بالای 6 ماه فوق العاده است. یک سویق چاق کننده دیگر سویق برنج است که در درمان اسهال کودکان نیز موثر است. از خواص سویق سنجد برای رشد قد کودکان و پیشگیری از پوکی استخوان نیز نباید غافل شد.

سویق کودک چاق کننده

کودکانی که وزن گیری مناسبی ندارند، بهتر است از سویق کامل استفاده کنند که ترکیبی از سویق گندم، جو، سنجد، سیب، برنج، عدس و نخود است. درواقع کاملترین و بهترین سویق کودک نوع کامل آن است که از بعد از 6 ماهگی قابل استفاده است.

سویق کودک به‌منظور تقویت بدن، بهبود رشد و تکامل و وزن گیری کودک تهیه می‌شود. علاوه بر این‌ها سویق کودک فواید دیگری نیز از جنبه‌های سلامتی دارد؛ به‌عنوان‌مثال:

  • سویق عدس باعث تقویت معده و رفع تشنگی کودک می‌شود
  • همچنین خاصیت خون‌سازی دارد.
  • سویق برنج به درمان اسهال کودک کمک می‌کند.
  • سویق سنجد و سویق نخود به تراکم استخوان‌های کودک کمک می‌کنند.
  • به دلیل فیبر بالا از یبوست کودک جلوگیری می‌کند.
  • سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.
  • باعث افزایش اشتهای کودک می‌شود.
  • سویق کودک سرشار از ویتامین سی C، ویتامین‌های گروه ب B، کلسیم، فسفر و منیزیم است.

حتی به مادران باردار نیز توصیه می‌شود که در سه ماهه سوم بارداری از سویق برای رشد بهتر جنین استفاده کنند. در دوران شیردهی نیز به تقویت و افزایش شیر مادر کمک می‌کند. البته قاووت چهل گیاه تاثیر بیشتری در افزایش شیردهی مادران دارد. که من به شما قاووت چهل گیاه مطهر نشان را توصیه میکنم که برای خرید قاووت می‌توانید از لینک‌های زیر اقدام کنید.

خلاصه خواص و مزیت‌های سویق  و سویق کودک به زبان محاوره‌ای

و اما اگه بخوام خلاصه و ساده و خودمونی بگم که چرا سویق برای کودک مفیده !! از خود شما سوال می‌پرسم؟؟ شما که الان مادر یا پدر هستین و سنی بین 25 تا 45 سال دارین و الان دارین دنبال یک غذایی مفید برای کودک عزیزتون می‌گردین؟؟؟!!!!!!؟؟؟؟؟

 قدیم‌ترها یادتون هست؟ بچگی خودتون یادتون میاد؟ یا نه اصلا آلبوم عکس‌های بچگیتون دارین؟ اگر عکس‌ها رو نگاه کنی میبینی که بیشتر بچه‌های اون موقع همه تپل و با لپ و شکم آویزون و دست و پاهای قلمبه بوده‌اند؟

چرا چی شده که الان بچه‌ها ریزه‌تر و ضعیف‌تر شدن؟؟

بچه‌ها ریزه‌تر و ضعیف‌تر

 تو هر سال نگاه کن! بچه‌های که میرن کلاس اول انگار کوچیک‌تر از سال‌های قبل شدن!! بعضی وقت‌ها میبینی داره یه کوله پشتی توی خیابون میره اول میترسی‌؟!!! بعد که میری از بقلش رد میشی، میبینی یه بچه کوچولو هست که یک کوله دو برابر قد خودش رو کول کرده، داره تو خیابون رد میشه؟

آره واقعا بچه‌ها جّسه‌هاشون ضعیف‌تر و ریزه‌تر شده و به همین خاطره که مریضی‌های عجیب و قریب هم می‌گیرند. (دور از جون همه بچه ها !!!!!!!)

 می دونید چرا؟؟؟ چون رژیم غذایی بچه‌ها عوض شده. قبلاً ماها  که بچه بودیم، انواع و اقسام آش‌ها و سوپ‌ها رو بهمون میدادن، و توی بچگی می‌خوردیم.

 ولی الان بچه‌ها نمی‌دونن آش چیه؟ همش شده برنج و سیب زمینی سرخ کرده و غذای فست فود و...

  اما خاصیت آش به حبوباتی بود که توش می‌ریختند و پخته شدن اون و خوردن اون حبوبات و غلات بود که ماها رو قوی‌تر و درشت هیکل‌تر می‌کرد.

اما الان مگه میشه به بچه‌ها آش داد یا حبوبات بهشون بدی بخورن؟!!!؟

اما به هر حال میشه یه کم سرشون کلاه گذاشت. بهشون سویق بدیم از الان تا هر موقع که رفتن سر خونه زندگی خودشون بهشون سویق بدیم.

 سویق دقیقاً آسیاب شده همون حبوبات و غلات هست که چون آسیاب شده و تفتش دادن، ترکیب قندهای پیچیده اون شکسته شده و به همین خاطر هضمش هم آسان‌تر شده.

 پس اگر می‌خوای بچه‌ات قوی باشه و از مریضی‌ها دور باشه و استخوان بندی قوی و قد بلند داشته باشه، سویق رو بخر و از کودکی توی شیر و غذا بهش بده.

 انگار که داره حبوبات و عصاره همون آش‌ها و سوپ‌های قدیم رو بهش میدی. بدون اینکه متوجه بشه.

 اصلا سویق بزرگسال کامل بخر، توی غذاهای خودتون هم بریز توی انواع خورشت و برنج و کوکو و ماست و سالاد و ... بزار سلامتی دوباره به خونتون برگرده.

 این حرف خودمونی بود با زبان محاوره و گفتمانی محاوره‌ای که از خودت سوال پرسیدم تا بتونی تفاوت گذشته و امروز رو مقایسه کنی و دلیلش رو بفهمی و از همین امروز اون کاری که لازمه رو انجام بدی و حبوبات رو به شکل جدید به رژیم غذایی برگردونی.

یادتون باشه که ماها در مقابل سلامت و تن درستی بچه هامون مسئولیم.

اگر هم خواستین سویق بخرید ما سویق مطهر نشان رو توصیه می‌کنیم. این محصول یک شرکت دانش‌بنیان در استان مرکزی هست که کارش کلا تولید انواع مکمل غذایی هست و تخصص اصلی شون تولید همین سویق هست. و با دستگاه‌های تمام اتوماتیک انواع حبوبات و غلات رو میشوره، خشک می‌کنه، سبوسش رو جدا میکنه، سه مرحله آسیاب میکنه، طبخ میده، مخلوط میکنه و بسته‌بندی می‌کنه و تمام این مراحل رو با دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام میده و سیب سلامت و کد سازمان غذا و دارو هم داره.

این هم آدرس سایت اصلی شرکت هست  مکمل مطهر که می‌تونید برید اونجا، ( تمام محصولاتش رو با خواص و همه چیز توضیح داده) خرید کنید و با پست ارسال می‌کنه درب خونه هاتون یا از همون جا لینک دیجی‌کالا هم داره می‌تونید از دیجی‌کالا بخرید و دم درخونه پولش رو پرداخت کنید و سویق‌های متفرقه نخرید.

اهمیت سویق در طب اسلامی و یا روایات درباره سویق

اهمیت سویق در طب اسلامی و یا روایات درباره سویق

اهمیت سویق در طب اسلامی و روایاتی که ائمه (علیهم السلام) هم درباره سویق عنوان کرده اند از سوالات مادران بوده است و می‌توان به موارد زیر  اشاره کرد. منابع معتبر علمی شیعه بالاترین درجه‌ی ارزش را به سویق داده‌اند.

 امام کاظم (ع):

همانا سویق همراه با وحی از آسمان نازل شد.

أَبو الْحَسَنِ مُوسَى ع يَقُولُ‏ إِنَّمَا نَزَلَ السَّوِيقُ بِالْوَحْيِ مِنَ السَّمَاءِ

المحاسن ج‏۲، ص۴۸۸، وفی الكافي (ط ـ الإسلامية)، ج‏۶، ص۳۰۵

امام صادق (ع):

همانا که مصرف سویق عمل کردن به وحی است.

ذُكِرَ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع السَّوِيقُ فَقَالَ إِنَّمَا عُمِلَ بِالْوَحْيِ‏

المحاسن ج‏۲ ص۴۸۸، الكافي (ط ـ الإسلامية)، ج‏۶، ص۳۰۵

امام صادق (ع):

سویق خوراک پیامبران است.

أَبو عَبْدِ اللَّهِ ع: السَّوِيقُ طَعَامُ الْمُرْسَلِينَ أَوْ قَالَ طَعَامُ النَّبِيِّينَ‏

المحاسن ج‏۲ ص۴۸۸، الكافي (ط ـ الإسلامية)، ج‏۶، ص۳۰۵

 

سویق کودک از چند ماهگی؟

سویق کودک از چند ماهگی؟

خیلی از مادرها این سوال رو پرسیدند که سویق کودک رو از چند ماهگی می‌توان شروع کرد؟

و یا به کودک شش ماهه چه نوع سویقی بدهیم؟

یا به کودک یک ساله چه نوع سویقی بدهیم؟

یا به کودک 18 ماهه چه نوع سویقی  بدهیم؟

و یا حتی تا چند سالگی به کودک سویق بدهیم؟

در کل سویق کودک رو میشه از شش ماهگی شروع کرد و تا 90 سالگی بچه‌هاتون بهشون سویق بدید (نخند جّدی گفتم) البته از 6 سالگی به بالا دیگه سویق کودک ندید سویق‌ها دیگه رو براش استفاده کنید که لیست کامل انواع سویق توی این سایت مکمل مطهر هست.

اما برخی معتقدند که درماه‌های مختلف باید سویق‌های مختلف به کودک داد برای مثال:

مثلا سویق برنج از شش ماهگی و سویق گندم و جو به دلیل سنگین بودن از هشت ماهگی قابل استفاده است. سویق عدس و سنجد نیز برای کودکان بالای 9 ماه مناسب هستند.

ولی این تعبیر درباره مصرف سویق کودک سلیقه‌ای هست. و ما به مادران توصیه می‌کنیم سویق کامل کودک را تهیه کنید، و از شش ماهگی برای کودک شروع کنید در ابتدا حجم کمتری از سویق کودک کامل را با انواع وعده‌های غذایی کودک مخلوط کنید و به مرور حجم سویق کودک را بیشتر کنید. برای مثال از روزی (یک چهارم) قاشق چای خوری از سویق کودک کامل، با مخلوط در شیر و غذای کودک شروع کنید، و هر 15 روز یک چهارم قاشق اضافه کنید تا به روزانه دو قاشق غذا خوری برسد.

چون سویق کامل تمام مایحتاج بدن کودکتان به انواع ویتامین و مواد عالی را تامین می‌نماید. ترکیب سویق کودک کامل هم شامل سویق گندم، سویق عدس، سویق سبوس گندم، سویق جو، سویق سبوس جو، سویق نخود، سویق سنجد، پودر جوانه گندم، پودر جوانه جو و شکر قهوه‌ای می‌باشد. پس می‌توانید این ترکیب را خودتان درست کنید و یا آماده از برندهای معتبر مثل مکمل مطهر تهیه کنید و از همان شش ماهگی با غذاهای کودک مخلوط کنید.

البته برندهای معتبر در حوزه تولید سویق مثل مکمل مطهر، سویق کودک کامل را با اسانس‌های مجاز برای کودکان با طعم های مثل موز، توت فرنگی و پرتقال ترکیب کرده‌اند، که سبب می‌شود اگر کودکتان از طعم یکی از آنها خسته شد و بد قلقی کرد از طعم‌های دیگر آن استفاده کنید. این نکته را هم بدانید که از هر ترفند و کلکی برای خوراندن سویق به کودک خود استفاده کنید.

برای خرید انواع سویق کودک کامل مظهر نشان با طعم‌های متفاوت می‌تواند بر روی این لینک کلیک کند.

سویق کودک خرید از دیجی کالا

* ترکیبات سویق کودک کامل چی هست؟

ترکیبات سویق کودک کامل

یکی دیگر از سوال‌های مهم مادران این است که ترکیب سویق کامل کودک شامل چه مواردی می‌شود که می‌خواهند خودشان آنرا درست کنند و یا از برندهای بازار بخرند ببینند کدام سویق کامل است که همان مارک و برند سویق را تهیه کنند.

ترکیب اصلی سویق کامل کودک شامل موارد زیر می‌باشد

  • سویق گندم
  • سویق عدس
  • سویق سبوس گندم
  • سویق جو
  • سویق سبوس جو
  • سویق نخود
  • سویق سنجد
  • پودر جوانه گندم
  • پودر جوانه جو
  • شکر قهوه‌ای

البته برندهای متفاوت ترکیبات متفاوت را به عنوان سویق کامل کودک معرفی می‌کنند. اما طبق بررسی ما از مجموع احادیث و بررسی برندهای مطرح و معتبر و حتی بررسی نمونه سویق که در ژاپن برای کودکان به عنوان مکمل غذایی استفاده می‌شود ترکیب فوق کامل‌ترین ترکیب برای کودکان قوی و با هوش می‌باشد.

 

طرز تهیه سویق کودک

طرز تهیه سویق کودک

 یکی از سوالات بسیار پر تکرار مادران این است که سویق کودک را چگونه درست کنیم؟ یا مواردی اینگونه مطرح کرده‌اند که به سویق‌های موجود در بازار اعتمادی نداریم و می‌خواهیم خودمان سویق درست کنیم و حالا باید چه کار کنیم؟ و یا طرز تهیه سویق کودکان چگونه است؟ و یا اینکه ترکیبات سویق کودک چیست؟ و چگونه بهترین سویق کودک را در منزل خودمان درست کنیم؟

تا چند سال پیش حق با این مادران دغدغه‌مند بود و وقتی می‌خواستید سویق بخرید، باید از عطاری تهیه می‌کردید. آنها  هم یک پودر آسیاب شده بدون هیچ نظارتی را به شما به عنوان سویق کودک معرفی می‌کردند. و خیلی وقت‌ها در ظرف‌های درب باز یا بدون هیچ گونه رعایت نکات بهداشتی و بسته‌بندی مناسبی آن ها را به شما معرفی می‌کردند.

 که ما به مادرانی که با اینگونه صحنه‌ها مواجه شده‌اند حق می‌دهیم که به این موارد اعتماد نکنند و توصیه می‌کنیم که در چنین شرایطی اصلا به کودک خود سویق ندهید، بهتر است تا اینکه سویقی که با ویژگی‌های بالا درست شده و یا نگه داری می‌شود را به کودک دلبتان بدهید.

اما واقعاً زمانه عوض شده است و این حجم از کار و دغدغه و البته خود کودک شیطان و بازیگوش شما وقت انجام چنین کارهای زمان‌بری را به شما نمی‌دهند، که بخواهید در خانه خودتان حبوبات و غلات را تهیه کنید، خوب بشورید، بعد بخواهید آسیاب کنید، سپس بخواهید سبوس و دانه حبوبات را از هم جدا کنید، آنها را جداگانه در ظروف مسی و سنگی تفت دهید، دوباره سویق حبوبات و سویق سبوس آنها را جدا جدا آسیاب کنید و در نهایت با هم آنها را ترکیب کنید. (حوصله‌ام سر رفت تا گفتم کی حال داره بشینه انجام بده)

وقت آن رسیده که کمی بهتر انتخاب کنیم. در عصر امروزه این همه دردسر برای خودمان درست کنیم و کل آشپزخانه را بهم بریزیم که می‌خواهیم خودمان سویق درست کنیم. خیلی گزینه منطقی نیست.

پس چه کار کنیم؟

راه حل منطقی این است که به شرکت‌های تولید کننده مجاز مراجعه کنیم. شرکت‌ها و برند‌های که معروف هستند و مردم پس از استفاده آنها را تایید کرده‌اند. کد و مجوز تولید از سازمان غذا دارو دارند و به اصطلاح سیب سلامت دارند. و تحت نظارت وزارت بهداشت محصولات خود را تولید و عرضه می‌کنند. و بسته‌بندی مناسبی را برای کار خود انتخاب کرده‌اند. و ترجیحا با دستگاه‌های تمام اتوماتیک سویق کودکان را تولید و بسته‌بندی می‌کنند.

بله دقیقا یکی از این شرکت‌های معتبر شرکت مکمل غذایی مطهر است که تمامی این موارد را رعایت کرده و اگر یک سرچ کوچک در سایت‌های مطرح اینترنتی مربوط به کودکان مانند نی‌نی سایت و یا دیجی‌کالا بزنید و بخش نظرات را مطالعه کنید متوجه می‌شوید که خیلی از مادرانی که سویق‌های کودکان مطهر نشان را مصرف کرده‌اند خرید آنها را به دیگران توصیه و از کیفیت و سلامت و موثر بودن و حتی در بخش نظرات از تازگی آن نیز تعریف کرده‌اند.

 ولی به هر حال ما روش تهیه سویق در منزل را به شما آموزش می‌دهیم باز هر طور که خودتان صلاح میدانید.

در مورد تهیه سویق کودک دو روش وجود دارد:

روش اول طرز تهیه سویق کودک:

در روش اول ابتدا دانه‌ها را آسیاب کرده و سپس تفت می‌دهند

روش دوم طرز تهیه سویق کودک:

در روش دوم بعد از تفت دادن دانه‌ها آن‌ها را آسیاب می‌کنند

بسیاری از والدین نگران مواد نگه‌دارنده به‌کار رفته در این محصولات هستند و دلشان می‌خواهند یک غذای سالم، مقوی و خانگی برای کودکشان تهیه کنند. طرز تهیه سویق کودک در خانه بسیار متنوع است.

 به طور کلی اگر حبوبات یا غلات به همراه پوست و سبوسشان آرد شده و سه بار تفت داده شوند، سویق بدست می‌آید. در ادامه دستورالعملهای تهیه انواع سویق کودک ارائه شده است:

طرز تهیه سویق گندم و جو برای کودکان در خانه

در ابتدا  ترکیبی که برای سویق کودک به کار می‌رود ترکیب آرد گندم و جو به قسمت مساوی می‌باشد. ازآنجاکه سبوس گندم و جو حاوی ویتامین D و B می‌باشد، به همین علت برای تهیه سویق کودک از بخش سبوس گندم و جو نیز استفاده می‌شود. دو روش برای تهیه سویق کودک بر پایه آرد گندم و جو وجود دارد:

نکته قابل توجه این است که سبوس گندم و جو نسبت به دانه آنها نیاز کمتری به تفت دادن دارد؛ بنابراین نمی‌توانید همه این ترکیبات را با هم تفت بدهید بلکه باید جداگانه این کار را انجام دهید. علت تفت دادن و آسیاب کردن این است که مواد مفید و ویتامین‌های موجود در گندم و جو آزاد و قابل دسترسی شوند. همچنین هضم آن برای کودک ساده‌تر می‌شود. تفت دادن بدون روغن انجام می‌شود. دانه گندم و جو را نیز می‌توان با هم به همین روش تهیه کرد. یعنی مقدار مساوی از هرکدام را با همین روش بصورت جداگانه تهیه  کرده و با هم مخلوط می کنیم. سویق جو برای دیابت مفید است. این ترکیب هم تقویت کننده است هم چاق کننده. مناسب برای کودکان لاغر و ضعیف؛ همچنین از خستگی زودرس جلوگیری می‌کند و به سیستم گوارش کمک می‌کند.

طرز تهیه سویق سیب برای کودک

برای تهیه این سویق، باید ابتدا سیب را رنده کنید. سپس آن را تفت دهید تا جایی که کاملاً آب آن گرفته شود یا به‌ اصطلاح خشک شود. سپس آن را پودر کنید تا آماده مصرف توسط کودک دلبندتان شود. همچنین می‌توانید آن را ورق ‌ورق کنید و در آفتاب خشک کنید. سپس آن را آسیاب کنید و در ماهیتابه تفت دهید. تا جایی که رنگ آن تغییر کند.

هسته میوه‌ها را نیز می‌توان آسیاب کرد و برای تهیه سویق کودک از آن استفاده کرد. اما از خود میوه‌ها معمولاً به‌صورت رنده شده استفاده می‌شود. برای تهیه انواع دیگر سویق میوه نیز می‌توانید مانند بالا عمل کنید.

طرز تهیه سویق نخود برای کودک در خانه

طرز تهیه سویق نخود نیز بسیار ساده است. ابتدا نخود را آسیاب کنید و سپس آن را بدون روغن تفت دهید.

طرز تهیه سویق عدس برای کودک در خانه

از آنجایی که عدس سبوس ندارد، تهیه آن ساده‌تر از سویق گندم و جو است. تنها کافی است که عدس را به خوبی آسیاب کنید؛ سپس آرد آن را تفت دهید. توصیه می‌شود که مجدداً آرد تفت‌داده شده عدس را آسیاب کنید  و دوباره آن را تفت دهید تا کیفیت بهتری داشته باشد. در انتها نیز بهتر است آن را الک کنید.

طرز تهیه سویق برنج برای کودک در خانه

در تهیه سویق برنج، آرد برنج و سبوس برنج آسیاب و تفت داده می‌شوند.

طرز تهیه سویق سنجد برای کودک در خانه

ابتدا هسته سنجد را از گوشت سنجد با یک آسیاب معمولی جدا کنید. بعد هسته را آسیاب کنید و جداگانه تفت دهید، و خوب الک کنید. گوشت سنجد را نیز آسیاب کرده و تفت دهید و الک کنید. حال پودر تفت داده هسته و گوشت سنجد را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه سویق کامل کودک در خانه

شما همچنین می‌توانید تمام سویق‌های بالا رو با هم مخلوط کنید. سپس آن را با مقدار کمی شکر قهواه‌ای مخلوط کنید تا یک سویق کامل به دست آید. این سویق بسیار مقوی و پرانرژی است.

سویق کامل کودک از ترکیب انواع سویق‌ها به دست می‌آید که البته جهت سهولت ترکیب آن با شیر ذرات ریزتری دارد.

سویق نه تنها برای کودک بلکه برای همه‌ی سنین مناسب است و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. مخصوصا استفاده از آن به مادران در دوران شیردهی توصیه شده است و باعث افزایش شیر مادر می‌شود. بهترین جایگزین قرص آهن محسوب می‌شود. برای کمک به بهبود پوکی استخوان و شکستگی استخوان و تقویت ساق پا موثر است. به همراه خرما بهترین ترکیب در وعده سحری برای روزه داران است و در روایات استفاده از آن بسیار توصیه شده است.

طرز یا نحوه مصرف سویق کودک

طرز یا نحوه مصرف سویق کودک

پرتکرارترین سوال مادران درباره سویق کودک مربوط به نحوه مصرف سویق برای کودکان است؟

چون سویق در طب سنتی به صورت یک دارو معرفی شده است، این حساسیت در مادران شکل گرفته است که سویق را باید به نحوه خاصی مصرف کنند. ولی اینگونه نیست، و چون کودکان متفاوت سلیقه و ذائقه‌های متفاوتی دارند، مصرف سویق برای کودکان با روش‌های متفاوتی انجام شده است. که ما در این مقاله انواع نحوه مصرف سویق را شرح می‌دهیم. که امیدواریم با توجه به اهمیت اضافه کردن سویق به خوراک کودکان مادران با حوصله و ترفند و بازی با کودک تک‌تک این روش‌ها را تست و اجرا کنند.

ولی در اینترنت را که سرچ کنید درباره مصرف سویق موارد و روش‌های زیر توصیه شده است که بعد از سرد شدن مقداری روغن زیتون جهت تسریع اثربخشی به آن افزوده شود. همچنین از ترکیب سویق با آب خودداری کنید. یا با خرما یا با شیر و عسل ترکیب کرده و روزانه بصورت ناشتا به کودک داده شود. این ترکیب به حدی مفید است که طی مدت سه روز متوجه میزان اثربخشی و نتیجه آن خواهید شد. از جمله نشانه‌های یک سویق خوب گرم شدن بدن کودک به محض استفاده از آن است. حتی اگر سویق را از فریزر خارج کرده و استفاده کنید. ولی تمام این موارد دروغ و همراه با بزرگ نمایی است.

سویق کودک برای اثر بخشی نیاز به گذر زمان دارد و اینگونه نیست که  بدن کودک داغ شود و... و این‌ها همه دروغ و مزخرف است. کودک شما مدام باید از سویق استفاده کند و زمان اثر گذاری سویق‌ها هم حداقل سه تا شش ماه پس از مصرف مداوم می‌باشد.

شیوه مصرف عمومی:

سویق کودک، همان سویق کامل است با ذرات ریزتر و قابلیت انحلال بیشتر در شیر یا آب این سـویـق بهـترین مکـمل شیـر مــادر است.

روش مصرف: یک قاشق غذاخوری به همراه کمی شکر قهوه‌ای، محلول در شیر میل شود. البته نکته‌ای که هست اینکه این یک قاشق را شما باید در کل وعده‌ها یا حداقل بعضی از وعده‌های کودک در طول روز تقسیم کنید.

سویق کودک خرید از دیجی کالا

نحوه مصرف سویق کودک:

برای کودکان شیرخوار بالای 6 ماه باید به صورت ترکیبی با شیر گرم استفاده شود و همچنین می‌توان آن را به صورت ترکیب با فرنی یا آب جوش یا ایجاد حلوای سویق از طریق ترکیب با عسل یا سه شیره نیز استفاده کرد.

 

نحوه مصرف سویق کودک چگونه است؟

بهترین سویق برای کودک سویقی است که حاوی گندم، جو، عدس و سنجد باشد؛ چراکه می‌تواند تمامی نیازهای کودک را برطرف کند. برای خوراندن سویق به نوزاد می‌توانید آن را به صورت فرنی دربیاورید. و یا در ابتدا ترکیب آماده ‌شده به روش بالا را با شیر، شیره انگور، شیره خرما یا عسل ترکیب کنید و به مقدار نصف قاشق غذاخوری به کودکتان بدهید. البته استفاده از عسل تا قبل از یک‌سالگی توصیه نمی‌شود؛ زیرا بدن کودک توانایی هضم و جذب آن را ندارد و از طرفی احتمال وجود سم بوتولونیوم وجود دارد.

به طور کلی نحوه مصرف سویق کودک در سنین مختلف به صورت زیر است:

    برای نوزادان کمتر از یکسال، سویق را با آب جوشیده ولرم مخلوط کنید تا به صورت فرنی دربیاید. یا به فرنی و سوپ‌های آن اضافه کنید. برای کودکان بالای یکسال، آن را با آب جوش و سه شیره مخلوط کنید. و در سنین بالاتر سویق را با عسل به صورت حلوا دربیاورید. شاید بد نباشد که آن را قالب بزنید و تزیین کنید تا برای کودک جذاب‌تر باشد.

*عوارض سویق کودک

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره خواص و طرز تهیه سویق کودک کسب کردید. اما احتمالاً می‌خواهید درباره عوارض سویق کودک نیز بدانید. به‌طورکلی این ماده غذایی را می‌توان از مقوی‌ترین و پرخاصیت‌ترین خوراکی‌های دنیا دانست! خصوصاً که کاملاً هم طبیعی است و به دلیل طعم دل‌چسبی که دارد، اکثر کودکان از خوردن آن لذت می‌برند.

 با این وجود، همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم باید حواستان به چاق‌کنندگی آن باشد و در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید. برخی از کودکان نیز ممکن است به برخی از انواع سویق حساسیت داشته باشند، بنابراین بار اول به مقدار خیلی کم مصرف کنید .

*سویق کودک را از کجا تهیه کنیم؟

سویق کودک را از کجا تهیه کنیم؟

  • بهترین سویق کودک چیست؟
  • بهتر است سویق را خودم در منزل درست کنم و یا سویق آماده بخرم؟
  • بهترین برند سویق آماده چیست و آن‌را از کجا تهیه کنیم؟

 

*سویق کودک را از چه برندی و از کجا تهیه کنیم؟

 تعداد دیگری از سوالات پر تکرار مادران این بود که سویق کودک را خودمان در منزل تهیه کنیم؟ یا سویق کودک آماده بخریم؟ و اگر خواستیم سویق کودک آماده بخریم، سویق کودک را از کجا بخریم؟ سویق کودک آماده قابل اطمینان کدام برند است؟ یا بهترین برند سویق کودک چیست؟ یا مشخصات بهترین سویق کودک چیست؟ یا ویژگی‌های یک سویق کودک خوب چیست؟

تهیه سویق کودک در منزل یا خرید سویق کودک آماده؟

درست کردن سویق کودک در منزل، خیلی کار پر مشقت و سختی است. و با توجه به اینکه عموما بافت غلات و حبوبات موجود در ترکیبات سویق کامل کودک بافت سختی دارند، شما با چند بار تهیه سویق به وسایل برقی خود در منزل آسیب وارد می‌کنید. و تیغه‌های آسیاب‌تان خیلی زود کند می‌شود، و به اصطلاح استهلاک آنها بالا می‌رود.

و دلیل دیگر اینکه تهیه سویق کودک کامل آماده با برند معتبر، بهتر از سویق درست کردن در منزل است، این است که فرآیند تولید سویق کودک کامل یک فرایند طولانی و چند روزه است.

 تا بخواهید مواد ترکیب سویق کودک را تهیه کنید، شست و شو دهید و سپس خشک کنید و در ادامه یک مرحله آسیاب کنید، بعد سبوس‌ها و دانه‌ها را جدا کنید، سپس مجدد آنها را جداگانه آسیاب کنید، و در ادامه ظرف مسی یا سنگی تهیه کنید، آنها را جداگانه تفت دهید، و در ادامه با هم مخلوط کنید. اجرای این کار در یک روز امکان پذیر نیست، و باید چند روز درگیر این موضوع باشید. و تمام خانه و آشپزخانه را به هم بریزید و به وسایل برقی خود در این گرانی کلی آسیب وارد کنید، تا بخواهید یک سویق کودک را تهیه کنید، که خیلی راحت می‌توانید آماده آن‌را از بازار و از برندهای معتبر تهیه کنید.

تهیه سویق کودک در منزل یا خرید سویق کودک

حال در تمام این مدت باید آن کوچولوی شیطان (کودک دلبتان) با شما همکاری کند و کودکتان در این همه سر و صدا بریز و بپاش آرام و متین یک گوشه درگیر بازی‌های کودکانه خودش باشد، که تقریبا برای بچه‌های امروز یک امر محال است.

پس بهتر است یک ساعت از این همه وقتی که می‌خواهید برای درست کردن سویق کودک در منزل را صرف کنید، را در اینترنت بچرخید، چند تا مطلب درباره سویق بخوانید و ویژگی‌های یک سویق خوب را بدانید، سپس سویق‌های موجود در بازار را با هم مقایسه کنید و یکی دو تا از بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

در مرحله بعد کمی هم ریسک کنید و یک بار از این برندها خرید کنید، و پس از دیدن این سویق‌ها از نزدیک و بررسی ویژگی‌های که برای یک سویق خوب در اینترنت پیدا کردید با محصولی که خرید کرده‌اید و دیدن واکنش کودک بهترین برند بازار در بحث سویق را یکبار برای همیشه انتخاب کنید و راحت و بدون دردسر تا بزرگسالی کودکتان از آنها استفاده کنید.

پس خلاصه اینکه اگر سویق آماده از برندهای خوب توی بازار تهیه کنید بهتر است تا خودمان کل زندگیمون را به هم بریزیم تا یک کار بیهوده انجام دهیم و سویق کامل کودک را در منزل درست کنیم.

اما حالا که قرار شد یک سویق کامل کودک آماده با برند مطمئن تهیه کنیم باید چه کار کنم؟

اول اینکه باید بدانیم یک سویق آماده با برند خوب و مطمئن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

نکته مهمی که قبل از خرید سویق کودکان وجود دارد، این است که شما باید بدانید که شما چه نوع سویق کودکی نیاز دارید؟ و نکته مهم‌تر اینکه از سویق‌های فله موجود در بازار یا با بسته‌بندی‌های که مشخص است مربوط به شرکت‌های معتبر نیست یا از عطاری‌ها و بدون بسته‌بندی بهداشتی، به هیچ عنوان سویق کودک کامل را تهیه نکنید.

برای کودکان همان گونه که در متن این مقاله هم به آن اشاره کردیم، سویق کامل کودک تهیه کنید، که همه آیتم‌ها و مواد مورد مورد نیاز را برای کودک دلبندتان داشته باشد. و از برندهای تهیه کنید که محصول اصلی و تولیدی این شرکت سویق و مکمل‌های غذایی باشد. چون در این شرکت‌ها حجم تولید و توزیع سویق بالاست، همیشه سویق‌های با کیفیت و تازه‌تر را می‌توانید تهیه کنید.

اما ویژگی‌های خوب یک شرکت تولید سویق کودک چیست؟

ویژگی‌های خوب یک شرکت تولید سویق کودک

  • ترکیب سویق کامل

  از هر شرکتی که سویق کامل کودک را تهیه می‌کنید توجه کنید که حتما در ترکیبات همه موارد زیر موجود باشد. و شرکت‌های که مواد ترکیبی کمتری دارند را از لیست انتخاب خود برای خرید سویق کودک کامل و آماده حذف کنید.

ترکیب اصلی سویق کامل کودک: گندم، عدس، سبوس گندم، جو، سبوس جو، نخود، سنجد، جوانه گندم، جوانه جو، شکر قهوه‌‎ای

  • تولید و بسته‌بندی با دستگاه‌های تمام اتوماتیک

2- تولید و بسته‌بندی سویق کودک

از شرکت‌هایی سویق کودک را تهیه کنید که برای تولید و بسته‌بندی سویق کودک از دستگاه‌های تمام اتوماتیک استفاده می‌کنند. و عموما کل فرآیند تولید سویق کامل کودک بدون دخالت دست انجام می‌‍شود.

 
  • استفاده از دو لایه بسته‌بندی یکی فویل آلومینیمی و بسته‌بندی کارتن به صورت هم‌زمان برای بسته‌بندی سویق

بسته بندی سویق کودک

یکی از استانداردهای بسته‌بندی مواد غذایی در این است که مواد غذایی، که ترکیبات غلات و حبوبات پودر دارند در ابتدا در بسته‌بندی‌های با فویل و یا روکش آلومینیمی مانند باشند، و این درب آن پرس شده باشد تا هوا و رطوبت به داخل آن نفوذ نکند.

و نکته دیگری که مهم است این است که همین فویل آلومینیمی در زیر نور آفتاب قرار نگیرد، برای همین عموما شرکتی درست بسته‌بندی کرده است که این فویل آلومینیمی که دور محصول هست را هم داخل یک جعبه کارتی قرار دهد. بدین ترتیب هم بسته دارای فویل آلومینیمی پرس شده است که هوا و رطوبت به داخل بسته نفود نکند و هم همین لایه فویل را داخل یک کارتن قرار می دهند که در معرض نور خورشید قرار نگیرد. برای مثال مثل بسته‌بندی پودرهای کیک و یا بسته‌بندی پودرهای ژله

  • سویق کامل کودک باید کد سازمان غذا و دارو (سیب سلامت) داشته باشد

4- سویق کامل کودک باید کد سازمان غذا و دارو سیب سلامت

یک نکته بسیار مهم این است که  سویقی که تهیه می‌کنید کد سازمان غذا و دارو یا سیب سلامت داشته باشد. این نکته نشان می‌دهد که شرکتی که محصول از آن تهیه می‌کنید فرآیند تولید و بسته‌بندی آن از نظر رعایت نکات بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می‌باشد. و این محصول در حالت عمومی هیچ‌گونه ضرری برای بدن افراد مصرف کننده ایجاد نمی‌کند.

اما به یک نکته باید توجه کنید که کدهای سازمان غذا و دارو دو مدل هستند. یکی کدهای با فرمت زیر و به اصطلاح 5 رقمی برای مثال 22589/11 که این کدها در سامانه غذا و دارو قابلیت استعلام دارند و باید شرکت تولید کننده و مجوز گیرنده و تاریخ اعتبار مجوز با هم مطابقت داشته باشند. و این تیپ کدها را معمولا به کارخانه‌های خیلی قدیمی و خیلی بزرگ که بیش از 100 مدل محصول دارند معمولا اختصاص می‌دهند و در ایران هیچ شرکتی در زمینه تولید سویق نداریم که تا این اندازه بزرگ و با قدمت باشد پس احتمالا کسانی که از این کد محصول استفاده کرده‌اند بر روی محصول به احتمال زیاد کد جعلی است و اگر در سامانه قید کنید مربوط به محصولات دیگر و شرکت‌ها دیگر و عموما موضوعات دیگر است و جعلی هستند.

اما گروه دوم کدهای سازمان غذا و دارو مدل‌های با فرمت زیر هستند، 2-9987/15 در این کدها که بعد از ممیز یک عدد چهار رقمی و سپس یک خط فاصله و یک کد یک یا دو رقمی تعریف شده است. این کدها مربوط به کارگاه‌های کوچک‌تر و زیر صد محصول تولیدی با یک برند می‌باشند. که تمام شرکت‌های تولیدی و بسته‌بندی سویق در این گروه دسته‌بندی می‌شود و عموما در سال‌های اخیر کدهای سازمان غذا و دارو صادر شده در این گروه هستند.

اما متاسفانه سامانه استعلام کد سازمان غذا و دارو برای این تیپ کدها تعریف نشده است. و برای استعلام این کد باید با سازمان غذا و داروی استان تولید کننده محصول تماس بگیرید. و تلفنی موضوع را بررسی کنید.

  • سویق محصول تخصصی شرکت تولید کننده باشد

گاهاً شرکت‌هایی که محصولات حوزه دیگری دارند به عرصه بسته‌بندی سویق هم ورود می‌کنند و سویق کودک هم در سبد محصولات تولیدی شرکت خود معرفی می‌کنند. اما واقعیت این است که این شرکت‌ها به دنبال سود خود هستند و عموما مواد اولیه را از شرکت‌های گم نام و با هویت‌های نا‌معلوم تهیه می‌کنند و در نهایت آنها را با برند خود بسته‌بندی می‌کنند و به بازار عرضه می‌کنند. و معمولا از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

اما شرکت‌های که تخصصی روی مکمل‌ها غذایی طب سنتی کار می‌کنند معمولا با حجم بالا و با کیفیت عالی تولید می‌کنند و به کل روند تولید و بسته‌بندی توسط وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نظارت وجود دارد. و دارای اعتبار بالاتری در بازار هستند.

 
  • (خوش نامی) معرفی توسط استفاده کنندگان در فضای عمومی و فضای مجازی

خرید سویق دیجی کالا

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز و مهم سویق با برند خوب در این است که استفاده کنندگان آن‌را به شما توصیه کنند، خوشبختانه امروزه فضای مجازی و سایت‌های معتبری مانند نی‌نی‌سایت و نی‌نی‌بان و دیجی‌کالا و ... وجود دارند که شما می‌توانید محصولات و سویق‌های شرکت‌های متفاوت را در کنار هم بررسی کنید و مناسب‌ترین قیمت و محصولی که کاربران بیشتری آن‌را در بخش نظرات و کامنت‌ها توصیه و تایید کرده‌اند را تهیه و مصرف کنید.

 اما چه برندهای از سویق کودک در بازار ایران وجود دارند؟

سویق کودک کامل

برندهای زیادی امروزه در حال تولید انواع متفاوت سویق کودک هستند که برندهای آنها شامل عنوان های زیر می شوند:

  • سویق کودک مطهر نشان (سویق کودک مطهر)
  • سویق کودک رویای سلامت
  • سویق کودک پهلوان
  • سویق کودک پنج گیاه
  • سویق کودک روزی پاک
  • سویق کودک حکیم بانو
  • سویق کودک دکتر خیراندیش
  • سویق کودک دوریان
  • سویق کودک رسول
  • سویق کودک زرینه
  • سویق کودک شفا بجستان
  • سویق کودک شفا
  • سویق کودک طیبات
  • سویق کامل کودک طب اسلامی
  • سویق کودک افتاب طلایی
  • سویق کودک عطار
  • سویق کودک عافیت
  • سویق کودک ارتین فود
  • سویق کودک قم
  • سویق کودک کادوس
  • سویق کودک هپات گون
  • سویق کودک ایران گیاه
  • سویق کودک معجزه گر
  • سویق کودک مرسلین
  • سویق کودک ممتاز
  • سویق کودک مدیا
  • سویق کودک مارال
  • سویق کودک مزرعه سبز
  • سویق کودک نهال
  • سویق کودک نی نی کوچولو
  • سویق کودک نفس
  • سویق کودک نوند
  • سویق کودک نیتا
  • سویق کودک و...

موارد بالا سویق‌های موجود در بازار هستند که البته آوردن نام انها در این صفحه به منزله تایید آنها نیست. خیلی از این برندهای قید شده در موارد بالا هیچ نام و نشان درستی ندارند و حتی بسته‌بندی آنها یک بسته کاملا ساده است که در خانه تهیه شده است و  یک لیبل بر روی آن چسبانده‌اند. ولی به هر حال در بازار موجود هستند.

سویق استاد تبریزیان و یا سویق دکتر روازاده؟

سویق استاد تبریزیان و یا سویق دکتر روازاده

دیده شده که برخی از افراد سویق‌هایی که درست می‌کنند با لیبل و نام اساتید بزرگ حوزه طب سنتی می‌فروشند. مانند سویق استاد تبریزیان یا سویق دکتر روازاده و...

ولی این افراد سویق کودکی که خود تهیه کرده‌اند را در بازار به نام سویق دکتر روازاده یا سویق استاد تبریزیان می‌فروشند. هیچ کدام از این دو استاد بزرگوار، تولیدکننده سویق نیستند و یا هیچ شرکتی را تایید و یا رد نکرده‌اند، بلکه عده‌ای از نام این بزرگان در حال سو استفاده هستند. این اساتید ترکیباتی را به عنوان سویق کودک معرفی کرده‌اند که مشابه همان ترکیباتی است که در این مقاله ما با عنوان ترکیب سویق کامل کودک معرفی کرده‌ایم.

 

بهترین برند سویق کامل کودک در ایران کدام است؟

امروزه دو تا سه برند معتبر و به صورت تخصصی وارد عرصه تولید انواع سویق و درضمن آن سویق کامل کودک شده‌اند، که با هم در این عرصه در حال رقابت هستند و طبق بررسی‌های که ما انجام داده‌ایم، هر سه شرکت تا حدودی دارای شرایط لازم هستند و تولیدات آنها دارای کیفیت مورد تایید می‌باشد.

اما ما تمام این شرط‌های لازم برای تایید یک برند معتبر در زمینه تولید سویق کامل کودک را در محصولات شرکت مکمل مطهر تایید می‌کنیم. و به جرات می‌توانیم  بگوییم که شرکت مکمل مطهر برترین و بهترین شرکت تولید سویق کودک در ایران به شرح دلایل زیر می باشد.

 

چرا برند مکمل مطهر برترین برند سویق کودک در ایران است؟

  • ترکیب کامل سویق کودک شرکت مکمل مطهر

1- ترکیب کامل سویق کودک شرکت مکمل مطهر نشان

تمام ترکیباتی که باید در یک سویق کامل و همه چیز تمام باشد در سویق کامل کودک مطهر آورده شده است که آن ترکیبات به شرح زیر است.

گندم، عدس، سبوس گندم، جو، سبوس جو، نخود، سنجد، جوانه گندم، جوانه جو، شکر قهوه‌‎ای

  • تولید سویق مکمل مطهر با دستگاه‌های تمام اتوماتیک

کارخانه مکمل مطهر که در یکی از شهرستان‌های استان صنعتی مرکزی بنا شده است. اختصاصا مکمل‌های غذایی مطابق با دستورات طب سنت ایرانی و اسلامی را تولید می‌کند و تمام دستگاه‌های پیشرفته جهت شست‌وشو و خشک کردن آسیاب، الک و بسته‌بندی به صورت کاملا اتوماتیک در این کارخانه طراحی و نصب شده‌اند. و محصولی که تولید می‌کند به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست تولید و بسته‌بندی می‌گردد.

  • عرضه سویق مکمل مطهر با بسته‌بندی استاندارد برای مواد پودری غذایی

مکمل مطهر سویق کودک خود را ابتدا در یک بسته منعطف با فویل ویژه بسته‌بندی مواد خوراکی جای داده است که با استفاده از این فویل آلومینیمی از جذب هوا و رطوبت به داخل پودر جلوگیری کرده است و این فویل آلومینیمی پرس شده و خود پودر سویق کامل کودک را در یک بسته‌بندی کاغذی لوله‌ای با درب‌های پلاستیک جای داده است و کل محصول را مجدد شرینگ (سلفون پیچی صنعتی) کرده است. تا بتواند یک محصول مطابق استاندارد جهانی بسته‌بندی پودر ارائه دهد.

  • سویق کامل کودک مطهر مورد تایید سازمان غذا و دارو

تمام 19 محصول تخصصی مکمل مطهر همگی دارای تاییدیه وزارت بهداشت مخصوص تولیدات کارگاهی مواد خوراکی از سازمان غذا و دارو استان مرکزی و با سیب سلامت می باشد. که با توجه به اینکه این مجوز در گروه استعلام تلفنی کد  غذا و دارو (گروه دوم) می‌باشد، بنده خودم  (نویسنده مقاله) به سازمان غذا و داروی اراک مراجعه و صحت کد فوق را تایید می‌نماییم. ضمنا برای تمام خوانندگان این مقاله از سازمان غذا و داروی استان مرکزی به صورت تلفنی قابل استعلام می‌باشد.

  • تولید سویق و مکمل تخصص شرکت مکمل مطهر است

یکی از دلایل دیگر تایید سویق کامل کودک از برند مکمل مطهر به این دلیل است که این شرکت جزو بنیاد علمی شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد می‌باشد. و صحت تمامی نسخه‌های که امروز به محصول تبدیل شده‌اند توسط اساتید دانشگاه همگی مورد تایید واقع شده‌اند. و بر روی گروهی منتخب مورد تست واقع شده است و نتایج تمامی تست‌ها و آزمایشات مکرر بر موثر بودن و بدون عوارض بودن کامل محصول و موفقیت 88 درصدی محصول بر گروه تست، گواهی می‌دهند. و ضمن اینکه این شرکت تمام محصولاتی  تولید شده توسط آن در حوزه مکمل های غذایی طب ایرانی و اسلامی می‌باشد. و فقط دارای 13 مدل انواع متفاوت سویق و 4 مدل انواع قاووت و 2 مدل پودر جوانه می‌باشد.

که همگی محصولات فوق در یک حوزه است و شرکت مکمل مطهر به صورت 100 درصد تخصصی فقط در حوزه تولید سویق مشغول به فعالیت می‌باشد.

  • خوشنامی و معرفی سویق مکمل مطهر در شبکه‌های اجتماعی

اما اصلی‌ترین دلیلی که ما برند سویق کودک مکمل مطهر را به عنوان بهترین برند سویق کودک در ایران معرفی کرده‌ایم، تایید کاربران شبکه‌های مجازی در انجمن‌های مانند نی نی سایت و سایت‌ها فروشکاه‌های اینترنتی معتبر مانند دیجی کالا برای این سویق کودک بوده است که بیش‌ترین تاییدیه و توصیه‌ها توسط مصرف کنندگان را دریافت کرده است.که این نشان از کیفیت فوق العاده و البته موثر بودن این محصول برای اهداف و خواص تعریف شده می‌باشد.

ما به دلایل فوق سویق کودک مکمل مطهر را به عنوان بهترین سویق کودک به شما خوانندگان این مقاله معرفی می‌کنیم.

 

اما سویق کامل کودک را از کجا بخریم ؟؟

سویق کامل کودک را از کجا بخریم

خیلی وقت‌ها شما بعد از کلی تحقیق و بررسی در اینترنت و یا بعد از دیدن یک تبلیغ در تلویزیون و یا اینترنت به این نتیجه می‌رسید که باید برای مثال محصول A  را خرید کنید و نمی‌دانید که در کجای محل شهر خود به دنبال این محصول بگردید و به همین دلیل خیلی وقت‌ها قید آن خرید را می‌زنید.

 این سویق‌ها هم به همین شیوه هستند، شما بعد از کلی خواندن مقاله به این نتیجه رسیده‌اید که سویق کودک مکمل مطهر برای کودک بسیار مفید و کاملا ضروری است اما نمی‌دانید که از کدام فروشگاه یا محل باید این محصول را تهیه کنید.

بله متاسفانه سیستم توزیع اقلام مصرفی در ایران به همین منوال هستند  و مغازه‌ها معمولا با محصولات جدید و به روز مطابق نیستند و شاید باید ده‌ها مغازه را سر بزنید تا بتوانید رد و اثری از محصول مورد علاقه خود بیابید و تازه درب هر مغازه‌ای که می‌روید فروشنده‌ها سعی می‌کنند که کالا و محصول و برندی که خود موجود دارند را به شما ارائه دهند در صورتی که شما با کلی بررسی به انتخاب یک برند رسیده‌اید و اصلا دوست ندارید که کسی بخواهد محصول خودش را به شما تحمیل کند.

  اما امروزه برای مشکل فوق راه حل استفاده از اینترنت جایگزین شده است و می‌توانید به راحتی و با کمترین سختی و خیلی سریع محصول خود را در اینترنت سرچ کنید و راحت آن‌را تهیه کنید.

بهترین محل خرید سویق کامل کودک  

شما می‌توانید برای خرید سویق کامل مکمل مطهر بهترین برند انواع سویق در ایران و سایر محصولات سویق و قاووت و پودر جوانه این شرکت از سایت خود شرکت مکمل مطهر به آدرس https://www.mokamelmotahar.ir  مراجعه کنید.

 در سایت فوق توضیحات تمام محصولات آورده شده است و در سایت هم امکان خرید از سایت خود شرکت برای شما فراهم است و هم امکان خرید از سایت دیجی کالا  که این کار برای کسانی است که به سایت‌های اینترنتی و خرید از آن اعتماد ندارند. چون شما اگر از دیجی کالا خرید کنید که می‌تواند مبلغ محصول را درب منزل و بعد از دریافت محصول پرداخت کنید و ضمن اینکه تا 7 روز اگر از کالا راضی نباشید قابل عودت کالا را دارید. و می‌توانید کالا را پس داده و پول خود را کامل دریافت نمایید. پس دیگر لازم نیست با شک و دل‌هره از اینترنت و از سایت‌های نا آشنا خرید کنید در لینک زیر می‌توانید از سایت خود شرکت و با قیمت مصوب و یا از سایت دیجی کالا و صددرصد مطمئن اینترنتی خرید کنید.

سویق کودک خرید از دیجی کالا

*برخی از سوالات پر تکرار مادر ها درباره سویق

    تفاوت سویق کودک با سرلاک چی هست؟

سویق کودک، همانطور که مطالعه کردید از ترکیب آرد تفت داده شده حبوبات و غلات تهیه می‌شود، درحالیکه سرلاک تنها پودر غلات است.

در هر روز چه مقدار سویق می‌توان به کودک داد؟

در ابتدا با روزی ۱ تا ۲ قاشق چایخوری سویق کودک شروع کنید و سپس میزان مصرف آن‌را اضافه کنید تا نهایت به روزی ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری برسید.

چه زمانی سویق کودک را به کودکان بدهیم؟

بهترین زمان مصرف، صبح زود که کودک گرسنه است یا شب هنگام خواب می‌باشد چراکه کودک برای ساعات طولانی‌تری سیر می‌ماند و خواب راحت‌تری خواهد داشت.

اگر کودک سویق را نخورد چکار کنیم؟

بهترین راهکار صبوری کردن است و اینکه اصرار نداشته باشیم و پشت سر هم سعی نکنیم که سویق کودک به او بدهیم، مثلا اگر یکبار سویق را پس زد، چند روز بعد مجدد امتحان کنیم، به روش دیگری درست کنیم یا از شیرین کننده‌های طبیعی و میوه‌هایی که دوست دارد به ترکیب سویق کودک اضافه کنیم. خلاصه اینکه خسته نشویم و راهکارهای مختلف را آزمایش کنیم و علایق کودک را درنظر بگیریم.

*انواع دیگر سویق و موارد استفاده آن

سویق عدس:

برای تهیه آن باید ابتدا عدس را آسیاب کرد و پس از الک کردن حدود 20 دقیقه با حرارت کم تفت داد. سویق عدس به رفع تشنگی کمک می‌کند و باعث تقویت معده کودک می‌شود.

سویق برنج:

برای درمان اسهال در کودک داروی مناسبی است.

سویق سیب و برنج:

ابتدا آرد و سبوس برنج را بطور مجزا تفت می‌دهیم و سپس سیب رنده شده را به آن اضافه می‌کنیم. این ترکیب به درمان اسهال و مسمومیت‌های غذایی کودک کمک می‌کند و یک مکمل غذایی مناسب برای کودکان در حال رشد محسوب می‌شود.

سویق سنجد:

میوه و هسته را جدا کرده و بصورت جدا آسیاب می‌کنیم. هر کدام را بدون روغن به مدت 10 دقیقه تفت داده و با هم مخلوط می‌کنیم. این ترکیب به انسجام استخوان کودک کمک بسیاری خواهد کرد.

سویق نخود:

آرد نخود را به مدت 20 دقیقه تفت می‌دهیم تا بپزد. این سویق نیز به تراکم استخوان‌های کودک کمک خواهد کرد.

سویق گندم

مواد تشکیل دهنده: گندم و سبوس گندم

خواص و کاربرد: مقوی و چاق کننده، بسیار مناسب برای رشد کودکان، افزایش قوای جنسی (به همراه روغن زیتون)

سویق جو

مواد تشکیل دهنده: جو و سبوس جو

خواص و کاربرد: تقویت کننده، لاغر کننده، کاهش دهنده قوی قند خون، درمان دیسک گردن، به افراد دیابتی مصرف دو قاشق غذا خوری در هر وعده غذایی توصیه می‌گردد.

سویق عدس

مواد تشکیل دهنده: عدس

خواص و کاربرد: عدس یک پروتئین گیاهی است و از گوشت پروتئین بیشتری دارد، عدس سرشار از اسیدهای آمینه و حاوی ویتامین‌های گروه B و املاح معدنی آهن فسفر پتاسیم و کلسیم می‌باشد. عدس منبع غنی از فیبر است و باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.

معمولا در رژیم غذایی جدید افراد به خوردن حبوبات تمایل نشان نمیدهند یا در غذاهای امروزی نمی‌شود در وعده‌های غذایی از عدس استفاده کرد. استفاده از سویق عدس در خورشت‌ها می‌تواند مزایای بودن آن را در خورشت جبران کند.

سویق نخود

مواد تشکیل دهنده: نخود

خواص و کاربرد: مقوی، برطرف کننده مشکلات و ضعف کمر، کمک به درمان زود انزالی

سویق سنجد

مواد تشکیل دهنده: سنجد آسیاب شده با هسته

خواص و کاربرد: درمان نرمی استخوان و پوکی استخوان و تقویت و استحکام استخوان‌بندی در کودکان و بزرگسالان و خارج کردن رطوبت از بدن و درمان یرقان، از بین برنده التهاب مفاصل و دردهای آرتروز، دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سرماخوردگی.

سویق کامل

مواد تشکیل دهنده: گندم، عدس، سبوس گندم، جو، نخود، جوانه گندم

خواص و کاربرد: مهار طبع، از بین برنده دلشوره، خشک کردن رطوبت معده، تقویت قوای جنسی، درمان کم خونی، تقویت زنان باردار، درمان لاغری و ضعف بدن، درمان مشکلات پوکی استخوان، خواب آور، درمان اسهال، درمان دردهای مفصلی،

سویق کامل کودک مکمل غذایی اطفال

مواد تشکیل دهنده: گندم، عدس، سبوس گندم، جو، سبوس جو، نخود، سنجد، جوانه گندم، جوانه جو، شکر قهوه‌‎ای

خواص و کاربرد: مصرف سویق برای کودکان در حال رشد باعث حفظ سلامتی و تقویت بدن آنها می‌شود ترکیب مقداری از آن با شیر جایگزین بسیار مناسبی برای شیر خشک و سرلاک است. این ترکیب برای کودکانی که وزن کمتری دارند باعث چاقی ورویش گوشت در بدن آنها می‌شود و به استخوان‌سازی آنها کمک می‌کند.

البته این سویق را برای اینکه کودکان راحت‌تر آن‌را بخورند با عصاره میوه‌‍ها نیز ترکیب کرده اند مانند :

سویق کودک طعم توت فرنگی

سویق کودک طعم پرتقال

سویق کودک طعم موز

سویق افزایش وزن یا سویق چاقی

مواد تشکیل دهنده: گندم، جو، عدس، نخود، شکر قهوه‌ای، سبوس گندم، جوانه گندم، سویا و سایر افزودنی‌های مجاز

خواص و کاربرد: چاق کننده، رفع گرسنگی، انرژی‌زا، رشد استخوان و عضلات، بهبود ضعف و ناتوانی جسمی، نیرومندسازی دستان به مدت ۴۰ روز ناشتا

سویق کاهش وزن یا سویق لاغری

مواد تشکیل دهنده: جو، سبوس جو، زنجبیل، زیره سیاه، تخم کتان

خواص و کاربرد: کاهش اشتها، لاغری بدون عوارض، تسویه خون، تقویت قلب

سویق ورزشکاران

مواد تشکیل دهنده: گندم، جو، عدس، سویا، نخود، جوانه گندم، پودر مالت جو

خواص و کاربرد: تقویت کننده عمومی بدن، تقویت سیستم دفاعی بدن، جلوگیری از پوکی استخوان، تقویت حافظه، جلوگیری و درمان یبوست، سرشار از فیبر، آهن، مس، پتاسیم، بهترین جایگزین فولیک اسید و قرص آهن.

msoofi بازدید : 8 شنبه 11 اردیبهشت 1400 نظرات (0)
 

اگر به دنبال غذای مقوی برای کودکان کم وزن هستید خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم. چرا که پیشنهادات ویژه‌ای برای تغذیه کودکان داریم. اگر فرزندتان بدغذا است حتما دائم به دنبال تغذیه کودک و غذای کودک می‌گردید. اگرچه مثل قدیم کودک سالم را کودکی نمی‌دانند که چاق و تپل باشد اما کودکی که زیادی لاغر و بدغذا باشد هم ممکن است دردسرساز باشد. کودکان به دلیل جنب و جوش زیاد و مساله رشد کودک نیازمند غذای مقوی هستند و تغذیه کودکان یک چالش اساسی برای والدین است. غذا نخوردن کودکان و لاغر ماندن آن‌ها یعنی عدم رشد کودک و همین مساله می‌تواند نگرانتان کند. بهترین غذاهای مقوی برای کودکان کم وزن را در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم.

سویق کودک خرید از دیجی کالا

تغذیه کودکان کم وزن

برای تهیه لیست غذاهای مقوی برای کودکان کم وزن، به یاد داشته باشید که لبنیات یکی از اصلی‌ترین این غذاها به شمار می‌آید. علاوه بر اینکه می‌توانید لبنیات را در وعده صبحانه به فرزندتان بدهید، استفاده از شیر(دو لیوان در روز) و خامه می‌تواند نیاز فرزندتان به پروتئین و کلسیم را تامین کند. اگر فرزندتان بدغذاست باید به طریقی این دو لیوان شیر را برنامه غذایی او بگنجانید. می‌توانید آن را به شکل شیرموز، شیرکاکائو، اسموتی، میلک شیک و… درآورید که طعم آن را دوست داشته باشد. پنیر هم انتخاب بسیار عالی برای تغذیه کودک است و می‌توانید آن در غذاهای مختلفی استفاده کنید. کره و ماست هم یک غذای مقوی برای کودکان کم وزن است که عالی است. برای اینکه فرزندتان وزن بگیرد و انرژی لازم را به دست آورد به غذاهای او کمی کره اضافه کنید. البته در اینکار افراط نکنید و برای استفاده بیشتر از کره، حتما با پزشک مشورت کنید. کره بادام زمینی هم انتخاب دیگری برای تغذیه کودک است که انرژی مناسبی برای کودک فراهم کرده و سالم هم هست.

چه غذایی برای رشد کودک مناسب است؟

استفاده از حبوبات هم برای غذای کودکان پیشنهاد بسیار خوبی است. می‌دانیم کودکتان بدغذاست و ممکن است به راحتی حبوبات پخته شده‌ای که برایش می‌آورید را نخورد اما پیشنهاد می‌کنیم حبوبات را به سوپ او اضافه کنید. لوبیا، نخود، عدس، ماش و… از بهترین منابع پروتئین برای رشد کودکان هستند. به علاوه غلاتی مثل برنج، گندم، جو و غذاهای با پایه غلات منبع مناسب انرژی ، کربوهیدرات، پروتئین و موادمغذی برای بدن محسوب می شود. سعی کنید غذاهایی مثل پاستا، ماکارونی، نان سنگک و… را در برنامه غذایی فرزندتان بگنجانید و هرروزه برای او تدارک ببینید. کربوهیدرات منبع بسیار مناسبی برای چاق شدن کودک به شما می‌آید که از طریق دیگری مثل دسرهای تهیه شده از نشاسته هم قابل تامین است. برای او فرنی، حریره بادام، شیربرنج و… درست کنید و به عنوان میان وعده برایش بیاورید. با شیرین و خوش عطر کردن این دسرها اشتیاق بیشتری برای خوردن این دسرها از فرزندتان خواهید دید.

بهترین غذا برای کودکان کم وزن

گوشت یکی از بهترین غذاهای مقوی برای کودکان کم وزن است، اما اکثر کودکان برای خوردن انواع گوشت سختی دارند و کم پیش می‌آید کودکی آنطور که مادرش انتظار دارد گوشت بخورد. در صورتیکه انواع گوشت قرمز، گوشت ماهی، مرغ، بوقلمون و… منبع سرشار از پروتئین، ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن هستند. اگر کودکتان با طعم گوشت و نوع پخت آن مشکل دارد و آن را دوست ندارد، باید خلاقیت به خرج بدهید و انواع طعم دهنده‌ها و چاشنی‌ها و روش‌های پخت را امتحان کنید و ببینید کدام را بیشتر دوست دارد. اما اگر فرزندتان با جویدن گوشت مشکل دارد، انواع گوشت‌های پخته شده با میکس کرده و به غذاهای دیگر فرزندتان اضافه کنید. به این صورت او بدون آنکه متوجه شود مقداری گوشت خورده است. غذاهایی مثل سوپ، پوره سیب زمینی، برنج له شده و… می تواند گزینه مناسبی برای اینکار باشد. اگر بازهم موفق نشدید گوشت به فرزندتان بدهید حتی استفاده از آب گوشت هم تا حدی نیازهای او را تامین می‌کند. آب گوشت را به غذای کودک اضافه کنید و هم طعم آن را بهتر کرده و هم کودک را از ویتامین‌های گوشت تغذیه کرده‌اید. بهترین گوشت هم برای وزن گیری و تقویت فرزندتان، گوشت بااستخوان مثل ماهیچه، قلم، ران و… است چراکه مواد مغذی بیشتری دارد.

یک غذای مفید برای کودکان که نباید فراموش کنید

برای رشد کودک و تغذیه کودک که مناسب و سالم باشد، از دادن خرما به فرزندتان غافل نشوید. پوست و هسته خرما را بگیرید و آن را با موز و شیر ترکیب کرده و به شکل یک میان وعده مقوی به او بدهید. اگر گاهی می‌خواهید برای او تنوع ایجاد کنید می‌توانید خرما را همراه با کمی بستنی (فقط به عنوان میان وعده، نه وعده اصلی) و پودر آجیل به او بدهید. بادام، گردو، فندق و پسته بهترین دانه‌ها برای تامین ریزمغذی‌ها و ویتامین‌ها برای تغذیه کودکان است. برای ایندکار آجیل را به شکل پودر درآورده و با میوه‌های پرانرژی مثل موز، بستنی، خرما و یا خامه ترکیب کنید و برای فرزندتان بیاورید.

رشد کودک با یک ترکیب ویژه

تخم مرغ و سیب‌زمینی به عنوان یکی از غذاهای مقوی برای کودکان کم وزن معجزه می‌کند. ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ یک غذای کامل محسوب می‌شود که بیشتر نیازهای بدن فرزندتان را تامین می‌کند. پروتئین تخم مرغ و کربوهیدرات سیب زمینی یک غذای فوق العاده برای کودکان کم وزن است اما اگر با کره ترکیب شود قطعا مقوی‌تر خواهد شد. شاید فرزندتان ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ را دوست نداشته باشید در این صورت می‌توانید این دو غذای مفید را جداگانه و در قالب غذاهای دیگر به فرزندتان بدهید. درباره زرده تخم مرغ هم باید بگوییم از ۹ ماهگی تا ۱ سالگی، یک تا دو زرده در هفته و از دو سالگی به بعد ۵ تا ۶ تخم مرغ کامل در هفته مجاز است.

سویق کودک خرید از دیجی کالا

سیری کاذب با هله هوله‌های بی‌ارزش

یک نکته بسیار مهم برای تقویت و وزن گیری کودکان این است که هله هوله را از برنامه غذایی کودکان حذف و یا میزان آن را به حداقل ممکن برسانید و به دنبال موارد صحیح غذاهای مقوی برای کودکان کم وزن باشید. چیپس، پفک، آبمیوه‌های مصنوعی و… می-تواند اشتهای فرزندتان را برای غذاهای اصلی از بین ببرد و او را ضعیف کند. این خوراکی‌ها هیچ ارزش غذایی ندارد و فقط سیری کاذب برای کودکان ایجاد می کند؛ خصوصا اگر کمی قبل از وعده-های اصلی استفاده شود

منبع: دیجی کالا مگ

سویق مطهر

 

msoofi بازدید : 6 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1400 نظرات (0)
لاغر کردن ساق پا می‌تواند تاثیر زیادی در خوش فرم شدن بدن و زیبایی کلی افراد داشته باشد. با این حال روشی برای لاغر کردن سریع یک نقطه از بدن وجود ندارد که مشخصا بتواند روی ساق پا و ران‌ها تاثیر بگذارد. اما شما می‌توانید با ایجاد یک برنامه روتین از شر کل چربی‌های اضافه بدن‌تان خلاص شوید. برای رسیدن به فرم ایدئال پاها کافی است ورزشی را انتخاب کنید که به تقویت عضله‌های پا کمک می‌کند. در ادامه اطلاعاتی را در مورد لاغر كردن ران و ساق پا با ورزش و تغذیه مناسب برای شما توضیح داده‌ایم.

ساق پا چطور چاق می‌شود؟

چاقی ساق پا و ران ها

اول از همه باید بدانید که داشتن چربی در بدن کاملا طبیعی است! طبق گفته انجمن ورزش آمریکا (American Council on Exercise) حدود ۱۸ تا ۲۴ درصد از وزن طبیعی مردان را چربی تشکیل می‌دهد، در حالی که این میزان در زنان بین ۲۵ تا ۳۱ درصد است. چربی معمولا به طور یکسان در بدن توزیع می‌شود، اما ممکن است شما در برخی از نقاط بدن با مشکل انباشته شدن چربی بیشتر مواجه باشید. دلیل این موضوع معمولا به ژنتیک برمی‌گردد.

خرید سویق لاغری از دیجی کالا

چاقی ساق پا و ران‌ها ممکن است از چند نوع سلول چربی تشکیل شده باشد:

چربی زیر پوستی (Subcutaneous fat): رایج‌ترین قسمتی از بدن که این نوع چربی در آن انباشته می‌شود ران‌هاست. جای این سلول‌های چربی دقیقا زیر پوست است.

چربی درون ماهیچه‌ای (Intramuscular fat): این نوع سلول چربی در بین ماهیچه‌ها پخش می‌شود. شبیه لایه‌‌های چربی که در گوشت می‌بینیم.

۳ راه برای لاغر کردن ساق پا و ران

۱. ورزش ایروبیک

فواید ورزش هوازی

اولین قدم برای آب کردن چربی کلی بدن «ورزش ایروبیک» یا «هوازی» است. بر اساس نتایج تحقیقات، دانشگاه ورزش درمانی آمریکا میانگین ۳۰ دقیقه ورزش برای حداقل ۵ روز از هفته را توصیه می‌کند. شما می‌توانید این ۳۰ دقیقه را پیاده‌روی، شنا یا دوچرخه سواری کنید. اما مهم این است ورزشی را انتخاب کنید که می‌توانید برای بالا بردن ضربان قلب و مصرف کالری آن را با شدتی متوسط به پایان برسانید. یکی از بهترین ورزش‌های هوازی برای لاغر شدن پاها دوچرخه‌سواری است. دوچرخه سواری آرام به کسانی که تازه‌کار هستند بسیار کمک می‌کند و همچنین به زانو زیاد فشار نمی‌آورد. دوچرخه‌سواری همچنین باعث قوی شدن این عضله‌ها در پا می‌شود:

  • پشت ساق پا
  • همسترینگ
  • سرینی یا گلوتئال (یکی از ماهیچه ناحیه باسن)
  • چهارسر ران

اگر شما نمی‌توانید به باشگاه یا کلاس‌های هوازی بر پایه دوچرخه‌سواری بروید، می‌توانید یک دوچرخه ثابت برای خانه بگیرید. اگر به دنبال گزینه بهتر هستید دوچرخه خود را از انبار بیرون بیاورید و از خانه بیرون بزنید تا حین ورزش کمی هوای تازه هم استشمام کنید و استرس خود را کاهش دهید.

۲. قوی کردن عضلات

لاغر کردن پا

آب کردن چربی پا به تنهایی، می‌تواند باعث شل و آویزان شدن پوست پاها شود. به همین دلیل شما باید در کنار لاغر کردن ساق پا زمانی را هم به تقویت عضلات‌ خود اختصاص دهید. وزنه و دستگاه روئینگ (Rowing) ابزار موثری برای قوی کردن عضله پا هستند. اما شما می‌توانید بدون این ابزارها هم عضله پای خود را قوی کنید.

تمرین لانگ (Lunge) جامع‌ترین دامنه حرکتی برای ورزش پا است؛ چراکه این تمرین عضله‌های چهار سر ران و همسترینگ را تقویت و در عین حال ناحیه‌ی سرینی باسن و داخل ران‌ها را لاغر می‌کند. برای یک تمرین لانگ کامل و بی‌نقص مراحل زیر را دنبال کنید.

چاقی پا

  1. صاف بایستید و برای تعادل بیشتر دست‌های خود را روی لگن خود بگذارید.
  2. پای راست خود را جلو بگذارید و سپس پای چپ را به همان اندازه عقب ببرید. حالا پای راست خود را از زانو خم کنید و تا جایی پایین بیایید که زانوی شما زاویه ۹۰ درجه بسازد.
  3. برای پیشگیری از آسیب مطمئن شوید که زانوی پای راست شما از مچ پای‌تان جلوتر نرود و کاملا در یک راستا قرار بگیرند.
  4. سنگینی ‌وزن خود را روی پاشنه‌ها‌یتان بیاندازید.
  5. با فشار به پایین به موقعیت قبلی خود برگردید.
  6. بعد از چند بار تکرار این حرکت، به سراغ پای چپ بروید و همین ترتیب را اجرا کنید.

چند تمرین دیگر برای تقویت عضلات پا در خانه شامل این موراد است:

  • رفتن روی نوک پنجه و برگشتن (calf raises)
  • بلند کردن پاها در حالت خوابیده (leg lifts)
  • اسکوات (squats)

۳. کم کردن کالری مصرفی

کم کردن کالری

ورزش کردن بهترین و موثرترین راه برای فرم دادن و لاغر کردن ساق پا و ران‌ها است، اما شما باید از درون هم با آن سلول‌های چربی مبارزه کنید! کاهش کالری مصرفی اولین قدم برای لاغر کردن هر قسمت از بدن است. با این کار بدن شما وقتی به انرژی نیاز داشت به صورت طبیعی به سراغ چربی‌های اضافه می‌رود و از آن‌ها برای تامین سوخت خود استفاده می‌کند. به مقداری از کالری که مصرف می‌کنید به عنوان بودجه نگاه کنید. سعی کنیدحداقل برای بیشتر روزهای هفته به اندازه بودجه خود مصرف کنید؛ نه بیشتر و نه حتی کمتر.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی چربی سوز برای لاغری سریع و آسان

هیچ رژیم غذایی جادویی برای لاغر کردن پا وجود ندارد، اما دقت در آن‌چه که می‌خوریم می‌تواند به شما کمک کند. قبل از این‌که تصمیم به تغییر رژیم غذایی خود بگیرید، باید با پزشک خود صحبت کنید. مخصوصا اگر در حال درمان هر گونه بیماری هستید.

تغییر فرم پا زمان‌بر است

لیفت پا

بسیاری از رژیم‌های غذایی یا مربیان ورزشی به شما قول تغییرات سریع در فرم پا را می‌دهند. اما همانند کاهش وزن، لاغر کردن ساق پا و رسیدن به پاهای خوش فرم هم نیازمند زمان و مداومت است. قطعا با صبر به پاهایی لاغرتر، قوی‌تر و متناسب‌تر با بدن‌تان دست پیدا خواهید کرد.

خرید سویق لاغری از دیجی کالا

منبع: Healthline
منبع: دیجی کالا مگ

سویق مطهر

msoofi بازدید : 12 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

سویق لاغری یا کاهش وزن

اگر دنبال لاغر شدن و کاهش وزن با مشخصات زیر هستین که:

  • لاغر شدن و کاهش وزن بدون عوارض باشه
  • لاغر شدن و کاهش وزن بدون دردسر زیاد و آسان باشه
  • لاغر شدن و کاهش وزن با هزینه خیلی کم باشه

این مقاله از سایت مکمل مطهر به معرفی سویق لاغری یا کاهش وزن به کار شما می‌‍‌‌‎آید و برای خواندن آن لطفا 4 دقیقه وقت صرف کنید. ولی اگر دنبال لاغر شدن خیلی سریع و در ظرف چند ساعت و سه روز و... هستین این مقاله به درد شما نمی‌خورد، لطفا مقاله را مطالعه نکنید. با تشکر

خرید سویق لاغری از دیجی کالا

 اما در کل باید بدانیم که برای لاغر شدن و یا حداقل بیشتر از این چاق نشدن، باید روش‌های متفاوتی را تست کنیم و هر فرد ممکن است که با یک روش به نتیجه دلخواه خود برسد، گزینه لاغری و کاهش وزن با سویق هم می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای شما باشد گزینه‌ای که سریع نیست، اما هیچ عوارض و عواقب بدی ندارد و ارزان است (هر بسته سویق لاغری یا کاهش وزن فقط 30000 تومان قیمت دارد) و آسان است و دردسر هر روز کلی ورزش کردن هم ندارد. البته قطعا خوردن سویق در کنار ورزش کردن سرعت و تاثیر ورزش و سویق را برای لاغر شدن و کاهش وزن به شدت بالا می‌برد ولی الزامی برای آن نیست.

 

سویق لاغری تولید شرکت مکمل مطهر

 سویق لاغری یا کاهش وزن در واقع یک پودر برای لاغری است، که از مواد گیاهی ولی با دستورات طب ایرانی و اسلامی سنتی تهیه شده است. و درست کردن این سویق مخلوط در شرکت مکمل مطهر در استان مرکزی و تحت نظر سازمان غذا و دارو و با تاییدیه سیب سلامت و با دستگاه‌های تمام اتوماتیک و بدون دست انجام شده است. و ما در این مقاله قصد داریم که درباره سویق لاغری یا کاهش وزن به سوالات زیر پاسخ بدیم.

  • سویق چیست؟
  • سویق لاغری یا کاهش وزن چیست؟
  • مواد تشکیل دهنده سویق لاغری یا کاهش وزن چیست؟
  • آیا واقعا سویق لاغری یا کاهش وزن در کم کردن وزن موثر است؟
  • چگونه می‌توانیم به سویق لاغری یا کاهش وزن مطهر نشان اعتماد کنم؟
  • آیا سویق لاغری یا کاهش وزن مطهر نشان مورد تایید سازمان غذا و دارو است؟
  • طریقه مصرف سویق لاغری یا کاهش وزن چگونه است؟
  • سویق لاغری یا کاهش وزن را ازکجا بخریم؟

سویق لاغری یا کاهش وزن و اشتها

 

سویق چیست؟

سَویق یا پَست در واقع یک پودر تهیه شده از غلات یا حبوبات است که تفت داده شده است. البته این تعریف کتابی سویق هست.

سویق از دیرباز در ایران و طب سنتی ایرانی و در احادیث اسلامی به شدت برای کاربردهای مختلف توصیه شده است. که در طب ایرانی به آن پست و در طب اسلامی به آن سویق می‌گویند.

بله دقیقا سویق یا پست، پودر غلاتی مثل جو و یا گندم هست و یا پودر حبوباتی مانند نخود و عدس و... و یا حتی پودر میوه و هسته گیاهانی همچون سنجد، که آنها را در ظروف مخصوص مسی و یا سنگی در یک مدت زمان خاص حرارت داده‌اند.

اما سویق‌ها در مراجع طب سنتی ایرانی و اسلامی هر کدام کاربردی دارند و برای مواردی توصیه شده‌اند. که البته در برخی منابع ترکیب چند سویق و داروهای گیاهی به صورت یک نسخه برای رفع یک مشکل ارائه شده است.

سویق لاغری

 

سویق لاغری یا کاهش وزن چیست؟

سویق لاغری یا کاهش وزن یا لاغری هم دقیقا از همین نسخه‌ها و موارد هست. در منابع متفاوت قدیمی طب ایرانی و اسلامی نسخه‌های متعددی برای لاغری و کاهش وزن آورده شده است. که شرکت مطهر نشان بعد از تحقیق‌های بسیار در خصوص صحت نسخ و البته تست آنها بر روی افراد متفاوت (با رضایت خود افراد)، بهترین و موثرترین آنها را در یک محصول و به نام سویق لاغری یا کاهش وزن گردآوری کرده است.

مطهر نشان در واقع یک شرکت دانش بنیان و تحت نظارت بنیاد علمی دانشگاه آزاد، شعبه مهاجران در استان مرکزی می‌باشد. که پس از طی مراحل علمی و اداری فراوان موفق به تولید صنعتی و کاملا بهداشتی و بدون دخالت دست و با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک، انواع مکمل‌های غذایی ایرانی اسلامی شده است. که تمام سویق‌های تولیدی در مطهر نشان دارای کد تایید سلامت سازمان غذا و دارو (سیب سلامت) می‌باشد. که یکی از محصولاتی که مطهر نشان تولید می‌کند، در واقع همین سویق لاغری یا کاهش وزن می‌باشد.

سویق لاغری یا کاهش وزن چیست

 

مواد تشکیل دهنده و خواص و کاربرد سویق لاغری یا کاهش وزن چیست؟

سویق لاغری یا کاهش وزن از: جو، سبوس جو، زنجبیل، زیره سیاه، تخم کتان درست شده است و این ترکیب بسیار موثر یکی از موفق‌ترین و سالم‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن، از طریق عدم جذب چربی در بدن و ایجاد احساس سیری کاذب با فیبر، ضمن تامین تمام مواد لازم برای بدن می‌باشد.

خواص و کاربرد سویق لاغری یا کاهش وزن به همین جا ختم نمی‌شود و در واقع این سویق موجب کاهش اشتها، لاغری بدون عوارض، تسویه خو و تقویت قلب می‌شود.

مواد تشکیل دهنده و خواص و کاربرد سویق لاغری یا کاهش وزن چیست

طریقه مصرف سویق لاغری یا کاهش وزن چگونه است؟

سویق کاهش وزن را می‌توان به صورت یک قاشق غذاخوری صبح ناشتا به صورت خشک و یا در صورت تمایل به صورت مخلوط با یک لیوان شیر کم چرب و یا یک لیوان آب ولرم مصرف نمود و یا در صورت تمایل به افزایش سرعت کم کردن وزن نیم ساعت قبل از هر وعده یک قاشق غذا خوری به صورت خشک استعمال نمایید.

 

چگونه می‌توانیم به سویق لاغری یا کاهش وزن مطهر نشان اعتماد کنیم؟؟

خیلی وقت‌ها دیده شده که مردم برای لاغر شدن و یا افزایش وزن به خرید هر نوع قرص و کپسول و... شیمیایی که یک بسته بندی خفن و جذاب دارد، اعتماد می‌کنند؟ آیا واقعا کسی بررسی کرده است که این قرص‌ها، واقعا سالم و موثرند؟ و یا کجا تولید شده اند؟ آیا برای سلامتی ضرری دارند و یا خیر؟

اما ما با صداقت کامل اعلام می‌کنیم که سویق لاغری یا کاهش وزن، از ترکیب چند سویق دیگر تهیه شده و کاملا و با شفافیت ترکیب آن را هم در این متن و هم بر روی محصول قید کرده‌ایم. از طرف دیگر تمام اجزای استفاده شده در این ترکیب از منشا گیاهی هستند، که اگر مشکل اصلی که همان کاهش وزن هست، را حل نکند (که قطعا موثر است و حل می‌کند)، حداقل به سلامتی بدن و سایر اعضای بدن، صدمه‌ای نمی‌زند. که این اصل برای همه داروهای گیاهی صادق است و همه این موضوع بدیهی را می‌دانند.

آیا سویق لاغری یا کاهش وزن مطهر نشان مورد تایید سازمان غذا و دارو است؟ 

ضمن اینکه مزیت دیگر استفاده از این سویق مکمل کاهش وزن در این است که حداقل تحت نظارت سازمان غذا و دارو در ایران فراوری و بسته‌بندی شده است، که همین داشتن نظارت، سبب می‌شود که محصول به صورت بهداشتی آماده و بسته‌بندی شده باشد که نشان سیب سلامت وکد قید شده بر روی آن نشانگر همین سند می‌باشد و بهداشتی بودن و غیر مضر بودن محصول را تایید می‌کند.

اگر بخواهیم با بی‌انصافی و بدبینی تمام به این موضوع نگاه کنیم، ما به مدت دو هفته خوردن این سویق را تست می‌کنیم، اگر جواب گرفتیم و اثار کاهش وزن و یا تغییر حجم خوراک را در خود دیدیم، که به خوردن آن ادامه می‌دهیم. اگر هم اثری ندیدیم که کلا هر بسته سویق کاهش وزن قیمت آن 30000 تومان است و هزینه زیادی پرداخت نکرده‌ایم که بخواهیم از نظر اقتصادی  متضرر شویم و نه به بدن خود آسیبی وارد کرده‌ایم. چون تمام مواد تشکیل دهنده این ترکیب، از سویق‌ها هستند. سویق‌ها هم در واقع، پودر تفت داده شده حبوبات هستند و هیچ آسیبی که به کسی وارد نمی‌کنند، بلکه حداقل برخی از موادی که به علت تغییر عادات غذایی، به نسبت قبل کمتر در بدن جذب می‌شوند، را به بدن ما وارد می‌کنند.

 

توصیه برای لاغری

پس توصیه می‌کنم برای شروع تلاش برای لاغری در ابتدا ارزان‌ترین و سالم‌ترین روش و البته خودمانی بگوییم آسانترین روش کاهش وزن را تجربه کنید.

البته باید بدانیم و با این واقعیت منطقی کنار بیاییم که هیچ کس به یکباره و بدون عوارض ظرف  سه روز و پنج روز و ... چاق و یا لاغر نمی‌شود، بلکه چاقی و لاغری یک فرایندی است که به مرور و با گذر زمان منطقی و استفاده از راه‌های منطقی حاصل می‌شود. و پیشنهاد می‌کنم برای رسیدن به این هدف از سویق شروع کنید.

 چون سویق لاغری یا کاهش وزن، ارزان‌ترین ، سالم‌ترین و در عین حال آسان‌ترین روش لاغری است، استفاده از سویق لاغری یا کاهش وزن، باعث می‌شود که حتی اگر لاغر نشدیم، حداقل از چاق شدن بیش‌تر خود، از طریق کاهش اشتها، ضمن تامین تمام مواد مورد نیاز بدن‌، جلوگیری کنیم. مطمئن باشید در یک دوره استفاده کامل سه ماهه تغییر محسوسی را در اندام و وزن خود احساس می‌کنید.

سویق لاغری یا کاهش وزن را از کجا بخریم؟

 امروزه بسیار با این موضوعات روبرو شده‌ایم، که یک کالای ویژه و متناسب با شرایط خود را در اینترنت یا کانال‌ها و اینستاگرام پیدا می‌کنیم. ولی مرجع خرید خود اشخاص هستند که خیلی برای خرید از آنها مطمئن نیستم، و نمی‌دانیم که اگر پول را برای آنها واریز کنیم کالا را برای ما ارسال می‌کنند و یا خیر؟ و حتی اگر ارسال کردند و کالا مورد تایید ما نبود کالا را پس می‌گیرند و یا خیر؟

اما شما می‌توانید برای خرید محصول سویق لاغری یا کاهش وزن، از طریق لینک زیر در دیجی کالا اقدام کنید. چون دیجی کالا برای خرید اینترنتی یک مرجع شناخته شده است، و ضمن اینکه حمل و نقل بسته را خود دیجی کالا انجام می‌دهد. و اگر مشخصات کالا با مواردی که  در تبلیغات هست متفاوت باشد، می توان تا 7 روز پس از خرید کالا را عودت دهید و پول خود را پس بگیرید.

سویق لاغری یا کاهش وزن را از کجا بخریم

 تغییر رو شروع کن و همین الان خرید کن

خرید سویق لاغری از دیجی کالا

حالا چه کار کنیم؟

لطفا همین الان از طریق لینک زیر برای خرید سویق لاغری یا کاهش وزن اقدام کنید و با اطمینان از بهداشتی و سالم بودن آن استفاده کنید و مطمئن باشید بعد از یک دوره 15 روزه مصرف مداوم و درست تاثیر آن را در اشتها و میل خود به غذا احساس می‌کنید.

لطفا با اطمینان خرید کنید

لینک خرید سویق لاغری یا کاهش وزن‌، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

خرید سویق لاغری از سایت مکمل مطهر

 

تماس با ما شرکت مکمل مطهر

 

msoofi بازدید : 17 چهارشنبه 08 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

سویق چیست؟

سَویق یا پَست در واقع یک پودر تهیه شده از غلات یا حبوبات است که تفت داده شده است. تعریف بالا ساده‌ترین تعریفی هست که می‌توان درباره سویق عنوان کرد.

  • اما واقعا سویق چیست؟
  • و چه کاری انجام می‌دهد؟
  • و چرا اکنون بعد از سال‌ها دوباره مصرف سویق در بین مردم شایع شده است؟
  • انواع سویق چیست؟
  • و هر سویق برای درمان چه موردی کاربرد دارد؟

شما اگر غلاتی مانند (گندم و جو) و یا حبوباتی مانند (عدس، نخود، لوبیا و...) را آسیاب و یا پودر کنید، و بعد سبوس و یا پوست کنده شده آنها را از آرد جدا کنید، و هر دو آرد (20 دقیقه) و سبوس(15 دقیقه) را به صورت غیر مستقیم در ظروف سنگی و یا مسی تفت دهید. سویق و یا پست درست کرده‌اید.

که پست نام فارسی و سویق نام عربی این پودر تفت داده شده است. که خواص غذایی و دارویی بسیاری دارد. که در طب قدیم ایران و طب اسلامی، سال‌های سال پاسخگویی بدون عارضه بر رفع درد مردم بوده است.

[caption id="attachment_700" align="aligncenter" width="300"]سویق کودک کامل سویق کودک کامل مکمل غذایی کودک[/caption]

کاربرد سویق چیست؟

سویق در مدارک به دست آمده از طب ایرانی و احادیث طب اسلامی برای دو کاربرد استفاده می‌شود. در برخی مواقع به عنوان دارو و در برخی کاربری‌ها به عنوان غذا و یا مکمل‌های غذایی معرفی شده است. البته این جمله برداشتی از منابعی است که ما مطالعه کردیم و به زبان محاوره‌ای امروزی نوشته‌ایم.

سویق‌ها همانطور که قبلا توضیح دادیم از آرد محصولات با ریشه گیاهی درست می‌شوند. و گیاهان دارویی و غذایی، دارای اجزای متفاوتی هستند. برای مثال هسته، ریشه، برگ، ساقه، مغز و... که سویق را می‌توان بر حسب منابع دارای اعتبار طب سنتی ایرانی و یا احادیث اسلامی از همه این موارد تهیه کرد. و گاهی ترکیبی از این موارد برای درمان بیمارها و یا به عنوان مکمل‌های غذایی معرفی شده است.

سویق‌ها در منابع طب ایرانی و اسلامی، به عنوان مکمل غذایی و یا پودری مخلوط در غذا برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و کهنسالان و حتی زنان باردار توصیه شده است. البته برای هر کدام از این دسته بندی‌ها سویق‌های خاص تعریف شده است.

که انواع این سویق‌ها شامل:

  • سویق گندم
  • سویق جو
  • سویق عدس
  • سویق نخود
  • سویق سنجد

و یا سویق‌های ترکیبی مخصوص کودکان که گاهاً به آنها طعم میوه هم برای خوشمزه کردن آنها و افزایش علاقه کودکان به آنها اضافه شده است، مانند:

  • سویق کودکان با طعم موز
  • سویق کودکان با طعم پرتقال
  • سویق کودکان با طعم توت فرنگی

و همچنین سویق‌های ترکیبی که چند عدد سویق را باهم ترکیب کرده و خاصیت جدید ساخته می‌شود مانند:

  • سویق کامل
  • سویق افزایش وزن
  • سویق کاهش وزن
  • سویق ورزشکاران برای ساخت عضله

اصول طب سنتی ایرانی و طب اسلامی بر خوراک درمانی بنا نهاده شده است. و بیشتر به دنبال اصلاح خوراک و عادات بد تغذیه‌ای می‌باشد تا بتواند در بدن تعادل را ایجاد کنند. کلاً گیاهان دارویی‌ای که به عنوان برطرف کننده دردها و سموم بدن، در کتب ایرانی و روایات اسلامی آماده است، می‌توانند بیشتر در امر پیشگیری از بیماری‌ها و جلوگیری از تشدید آنها در بدن، بدون آسیب رساندن به قسمت‌های دیگر فعالیت کنند.

سویق نیز بیشتر در این دسته از کاربری تعریف شده است. این یعنی اینکه زمانی که ما مشکلات جدی و امراض اساسی نداریم با مصرف داروها و دمنوش‌ها و سویق از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کنیم. و یا بیماری‌هایی که ممکن است در بدن ما شکل گرفته باشند را در همین ابتدای امر شناسایی و از گسترش آنها جلوگیری کنیم.

اما واقعا چرا این روزها سویق و سایر داروهای گیاهی تا این حد مطرح شده‌اند و مردم به مصرف آنها استقبال نشان می‌دهند؟؟!!

[caption id="attachment_784" align="aligncenter" width="300"]سویق کودک کامل با طعم توت فرنگی سویق کودک کامل با طعم توت فرنگی[/caption]

علت شهرت این روزهای سویق برای چیست؟؟!!

تا قبل از سال 1350 عموم مردم ایران مشکلات خود را با استفاده از روش‌های سنتی برطرف می‌کردند و استفاده از سویق‌ها و دمنوش‌ها و روش‌های طب سنتی ایرانی و اسلامی بسیار در میان مردم رواج داشت. تا اینکه با پیدایش واکسیناسیون و موثر بودن آن و البته افزایش تعداد پزشکان و اضافه شدن روش‌های تشخیصی جدید مانند استفاده از آزمایشگاه و رادیولوژی و... استقبال مردم را تماماً به سوی روش‌های علوم پزشکی نوین کشاند و کم‌کم تا اوایل دهه 1360 مردم تا حدود زیادی از درمان‌های سنتی فاصله گرفتند. البته در افراد مسن‌تر و روستاها هنوز به این سنت و روش طب ایرانی و اسلامی پایبندی وجود داشت و در مواقع بروز بیماری‌های ساده از این روش‌ها برای درمان خود استفاده می‌کردند.

البته به وجود آمدن تلویزیون و روزنامه‌ها که از دهه 50 تا دهه 90 تنها مرجع اطلاع رسانی مردم بود و اغلب یک طرفه بودند و مقامات رسمی می‌توانستند پیام‌های خود را برای مردم ارسال کنند. و معمولا باز خوردی از مردم دریافت نمی‌شد، کسی مطلب زیادی درباره طب سنتی ایرانی و اسلامی و داروها و روش‌های آنها مانند سویق و دمنوش‌ها در آنها بیان نکرد.

و اجرای همین کار و تداوم سه دهه آن باعث شد که بین دو یا سه نسل از کشور ما و استفاده از این روش درمان و داروها فاصله‌ای عمیق ایجاد شود.

اما در دهه 90 و با پیدایش ابزارهای نوین‌تر رسانه‌ای، مانند شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و سایت‌های اینترنتی که این بار یک ارتباط دو طرفه بین ارسال کننده پیام و اخبار و شنونده ایجاد می‌کرد. و همچنین بی‌نتیجه بودن برخی مراجعات به پزشکان بابت رفع دردها و یا رفع درد اولیه و به وجود آمدن عارضه‌های جدیدتر به خاطر مصرف داروهای شیمیایی و البته از همه اینها مهم‌تر، تغییر روش تغذیه مردم و فرهنگ غذایی ضعیف‌تر نسبت به قبل و... همه و همه دست به دست هم دادند تا دوباره علوم طب سنتی ایرانی و طب اسلامی در بین مردم رایج شوند.

که البته در این طب سنتی ایرانی و اسلامی و با تکیه به اصلاح فرهنگ تغذیه و متعادل سازی طبع درونی متخصصان علوم طب ایرانی و اسلامی توانستند موفقیت‌هایی را کسب کنند. و برخی از امراض و دردها که با روش‌های نوین درمان نمی‌شد و یا درمان قطعی نداشت با استفاده از این روش‌های سنتی و داروهایی مانند دمنوش‌ها و سویق‌ها التیام پیدا می‌کرد.

و چون در شبکه‌های اجتماعی ارتباط دو طرفه برقرار بود و مدیریت شبکه از حالت متمرکز دولتی به دست اشخاص افتاده بود و با مخابره کردن این اخبار و اطلاعات‌ها و موفقیت‌ها در درمان‌ها به روش طب ایرانی و اسلامی و با داروهایی مانند سویق، توانست جایگاه مناسب‌تری بین مردم پیدا کند و کمی از اقبال دهه‌های قبل از 50 را برای خود مجدد احیا کند.

[caption id="attachment_790" align="aligncenter" width="300"]سویق کودک کامل با طعم موز سویق کودک کامل با طعم موز[/caption]

دیدگاه مردم درباره روش‌های درمان سنتی مانند سویق و یا پزشکی نوین و داروهای شیمیایی

این پیشرفت اقبال مجدد مردم نسبت به داروهایی گیاهی و روش‌های سنتی مانند سویق، تا جایی رشد کرد که امروزه مردم درباره مسائل پزشکی به سه دسته تقسیم شده اند و در مقابل هم ایستاده‌اند.

دسته اول می‌گویند: فقط علوم پزشکی نوین و استفاده از داروها و روش‌های شیمیایی می‌تواند کارساز باشد و روش‌های سنتی گذشته مانند استفاده از دمنوش و سویق و ... پاسخگو نیست و نباید اجازه بدهیم مردم مجدد به استفاده از گیاهان دارویی مانند سویق و دمنوش روی بیاورند.

دسته دوم هم عده‌ای هستند که می‌گویند علوم پزشکی جدید با روش‌های درمانی شیمیایی هیچ دردی را قطعی برطرف نمی‌کنند. و اگر حتی این اتفاق هم رخ دهد. داروهای شیمیایی عوارض سنگینی دارند و اگر یک طرف را خوب می‌کنند. در بدن به طرف و اجزای دیگر آسیب وارد می‌کنند و نباید برای درمان به این شیوه‌ها مراجعه کرد و باید به روش های سنتی و قدیمی طب ایرانی و احدیت ائمه(ع) و طب اسلامی و استفاده از همان داروهای گیاهی مانند سویق و دمنوش و... برگردیم.

دسته سوم هم مردم عادی که این وسط و میان دو جنگ زرگری گیر کرده‌اند و گاهی انتخاب می‌کنند که با پزشکی نوین بیماری‌های خود را برطرف کنند و گاهی هم با روش‌های طب سنتی، ولی در انجام هر کار گیج و متحیر و با شک و تردید در انتخاب‌ها و با تاخیر در انتخاب مناسب روش درست، گاهی به خود آسیب‌های جدی وارد می‌کنند.

اما واقعا تا به حال از خود پرسیده‌اید که راه حل درست چیست‌؟

مگر اینکه از مبحث سلامتی واجب‌تر هم داریم؟

ما باید بتوانیم در بین این همه هیاهوی تبلیغاتی برعلیه و موافق این دو روش یک انتخاب درست داشته باشیم و بتوانیم برای درمان مشکلات و بیماری‌های خود یک راه حل درست انتخاب کنیم؟

آیا واقعا ما باید یکی از این دو روش را برای درمان بیماری انتخاب کنیم یا نه اینکه می‌توانیم یک راه حل میانه برای این موضوع پیدا کنیم و با یک قانون و مشخص کردن برخی پیش شرط‌های منطقی انتخاب کنیم، که برای این بیماری از کدام روش جلو برویم و کدام روند درمانی را انتخاب کنیم که مطمئن شویم انتخابی منطقی و درست داشته‌ایم، و همه جا از این انتخاب خود دفاع کنیم‌‍؟؟

ما توضیح می‌دهیم که هر کدام از روش‌ها برای چه زمانی مناسب‌تر است؟ تا شاید بتوانیم با این خدمت راه حلی منطقی جلو پای خوانندگان این مقاله بگذاریم و در انتخاب روش درست آنها را راهنمایی کنیم. تا حس خوب کمک به دیگران و برکت معنوی آن را در هر دو دنیا برای خود بدست آوریم.

بله دقیقا درست است ما باید راه حل میانه را در نظر بگیریم. و ما در این مقاله سعی داریم تدوین کنیم که معیارهای تشخیص درست راه حل میانه در این بین چیست؟ و چه زمانی، از ابزارهایی علم نوین استفاده کنیم و در چه زمانی به روش‌های درمانی سنتی مراجعه کنیم تا ضایعه و عوارض کمتری از مصرف دارو در بدن خود ایجاد کنیم.

سویق کودک کامل با طعم پرتقال

مقایسه مزایا و معایب طب سنتی و پزشکی نوین

پیشگیری از ایجاد بیماری‌ها

اگر بخواهیم در مبحث سلامتی اولویت‌ها را بررسی کنیم اولویت اول در این است که چه کاری انجام دهیم تا بیمار نشویم. یا چگونه از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری کنیم.

اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها عبارتست از:

  • مراقبت و رعایت نکات بهداشتی و نظافتی
  • ورزش کردن
  • تغذیه مناسب

و هدف ما در این مقاله تغذیه مناسب است پس مستقیم می‌رویم روی مبحث سوم پیشگیری از بیماری‌ها که مبحث تغذیه مناسب هست. در بحث تغذیه درست، علوم پزشکی نوین خیلی ورود نکرده است. اما اساس درمان در طب سنتی بر روی اصلاح تغذیه بنا شده است.

یعنی در درمان‌های سنتی معده را خانه دردها می‌دانند و سعی می‌کنند با دمنوش‌ها و سویق‌ها و سایر داروها، سمومی که در معده یا بدن وجود دارد را دفع کنند. و در واقع داروها در طب سنتی مانند سویق،‌ کاستی‌های موجود در مواد غذایی را جبران می‌کند، یعنی سویق مانند یک دارو و مکمل غذایی باعث تقویت بدن می‌شود. و برخی دیگر از تجویزها مثل دمنوش‌ها سموم را دفع می‌کند.

پس در زمینه پیشگری طب سنتی عملکرد بهتری دارد.

  • روش تشخیص بیماری

یکی از مهم‌ترین مراحل درمان هر بیماری شناخت درست آن بیماری در زمان درست می‌باشد.

مزیت روش پزشکی نوین در این است که روش تشخیص بیماری و موثر بودن روش‌های درمان را با ابزارهای دقیق‌تر بررسی می‌کنند. که ابزارها در واقع همان آزمایش‌ها و عکس‌های رنگی و MRI و رادیوگرافی و... است.

در قسمت تشخیص علوم پزشکی جدید خیلی جلوتر است. و از ابزارهای متنوع‌تر و البته دقیق‌تری برای بدست آوردن اطلاعات بدن بیمار استفاده می‌کند. که البته هزینه‌های زیادی هم برای بیمار ایجاد می‌کند، ولی به هر حال سلامتی بیمار اولویتی بالاتر از اقتصاد دارد.

ولی در طب سنتی و اسلامی با توجه به مشخصات ظاهری و عارضه و دردها و تغییرات به وجود آمده در بدن باید عیب را تشخیص دهند. و به دلیل موارد زیر تشخیص در تب سنتی می‌تواند دارای ضعف بیشتری باشد.

  • خیلی از بیماری‌ها می‌توانند علائم مشابه و یکسان داشته باشند
  • پزشک طب سنتی با کم دقتی، موارد رو بررسی کند
  • هر جایی پزشک طب ایرانی و اسلامی با تبحر وجود نداشته باشد

به دلایل بالا، می‌تواند تشخیص با دقت پایین‌تری برای بیماری صورت گیرد. و در نتیجه داروی مناسب تجویز نگردد و بیماری برطرف نشود. به همین دلیل در بحث تشخیص علوم پزشکی جدید موثرتر عمل می‌کند.

  • داروها و روش‌های رفع بیماری

دعوای اصلی بین علوم پزشکی جدید و طب سنتی از همین جا، از روش‌های درمان و منبع داروهای تجویز شده برای درمان بیماری‌ها شروع می‌شود.

در پزشکی نوین جراحی و داروها با منبع شیمیایی، راه حل درمان است و در علوم طب سنتی دمنوش و سویق و... معمولا با ریشه گیاهی و طبیعی.

مزیت علوم پزشکی جدید در این است که داروها و جراحی‌های استفاده شده در آن با سرعت بالا درد را از بین می‌برند. و معایب آن در این است که ضمن از بین بردن درد عوارضی را بر بدن تحمیل می‌کنند. که این عوارض در مرور زمان می‌تواند زمینه ساز ایجاد دردها و بیماری‌های دیگر باشد. برای مثال جراحی و بریدن بافت‌های بدن می‌تواند زمینه ساز ایجاد عفونت‌هایی در بدن شود که بسیار زیاد از عوامل مرگ و میرهای جدید را تشکیل می‌دهد. و عوارض استفاده از داروهای شیمیایی را که حتی شرکت‎های تولید کننده آنها بر وری آنها درج می‌کند و بر مردم وجود این عوارض پوشیده نیست.

برای مثال همان قرص ژلوفن که یکی از مسکن‌های رایج در ایران است. دردها را خیلی سریع تسکین می‌دهد، ولی مصرف آن به مرور زمان بافت‌های کبد را از بین می‌برد.

مزیت علوم طب سنتی در این است که مواردی که تجویز می‌شود معمولا عوارضی را در بدن ایجاد نمی‌کند و به بافت‌های دیگر آسیبی نمی‌رساند و حتما همگی این جمله را شنیده‌ایم که میگویند: داروهای گیاهی اگر موثر نباشد ضرری هم برای بدن ندارند. ولی معایب روش درمان سنتی در این است که درمان بیماری‌ها با روش طب سنتی با سرعت بالایی همراه نیست. و با مداومت در مصرف و در گذر زمان معمولا اتفاق می‌افتد.

راه حل میانه در چیست؟ در کجا از روش‌های طب سنتی و در چه زمانی از پزشکی نوین استفاده کنیم؟؟

خوب حال وقتش رسیده با بیان مطالبی که عنوان کردیم به سوال زیر بالا پاسخ دهیم. راه حل میانه درست و منطقی در مواجه با بیماری‌ها بین علوم طب سنتی و پزشکی نوین، در این نیست که یک روش را کاملا حذف کنیم. و فقط به راه حل‌های ارائه شده به یک روش عمل کنیم.

بلکه می‌توانیم هم اکنون که هنوز هیچ عارضه و بیماری نداریم، به حکیم‌های طب سنتی مراجعه کنیم و با دریافت دمنوش و سویق و برنامه‌ریزی برای مصرف دوره‌ای آنها از ایجاد بیماری در بدنمان پیشگیری کنیم. که در این حال سویق‌ها خیلی موثرند.

و زمانی که درد و بیماری به سراغ ما می‌آید، اول با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات و عکس برداری و.. منبع درد را به روش دقیق‌تری شناسایی کنیم. و سپس برای مصرف داروهایی شیمیایی و یا جراحی در صورتی که اورژانسی رخ نداده است، خیلی عجله نکنیم. و ابتدا به حکیم طب سنتی مراجعه کنیم و چند باری از داروها و روش‌های آنها استفاده کنیم و اگر پاسخ مناسب را در زمان منطقی دریافت نکردیم، از داروهای شیمیایی و جراحی استفاده کنیم که داراری عوارض بالاتری هستند.

اما این نکته را بدانیم، که بعد از بین رفتن درد با روش‌های پزشکی نوین، باز بد نیست که به حکیم طب سنتی مراجعه کنیم و داروها و دمنوش‌ها و سویق‌های گیاهی را برای از بین بردن سموم داروها و کمتر کردن عوارض آنها در بدن استفاده کنیم.

البته یک نکته خیلی مهم درباره داروهای طب سنتی، مخصوصا پودرهایی مثل سویق، این است که از کجا سویق را تهیه کنیم که خیالمان راحت شود که این دارو به روش استاندارد و بهداشتی تهیه شده است؟؟

برای این کار می‌توان از سیب سلامت کمک گرفت و حداقل سویق‌های تجویز شده در نسخه حکیم طب سنتی را نه از هر عطاری بلکه در بسته‌بندی مناسب و بهداشتی و با مهر و علامت سیب سلامت وزارت بهداشت تهیه کنیم، تا خیالمان از بابت منبع تهیه داروی طب سنتی راحت باشد.

مخصوصا محصولات پودری در طب سنتی مثل سویق، که تشخیص خالص و بهداشتی بودن سویق به مراتب سخت‌تر از گیاهان و ریشه‌هایی هستند که ما وجود آنها را کاملا می‌بینیم و بهداشتی بودن و نبودن آنها ملموس‌تر است.

اما از کجا سویق بخرم؟

شاید در همه‌ جا، داروهای طب سنتی و مخصوصا سویق با این ویژگی در دسترس نباشند. در ادامه مقاله ما به شما روش خرید سویق‌های مطمئن و مورد تایید وزارت بهداشت را که دارای کد سازمان غذا و دارو هستند و تحت نظارت نماینده‌های وزارت بهداشت (به روش بازرسی سر زده) تهیه و بسته‌بندی شده‌اند، را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع سویق و کاربرد انواع سویق

حال که متوجه شدیم داروهای طب سنتی در وقت بیماری و به جهت پیشگیری از آن می‌تواند موثر باشد، و از طرفی مصرف سویق، اگر موثر و قطعی در درمان بیماری نباشد، ضرری هم ایجاد نمی‌کند. و از طرف دیگر سویق، یکی از گروه‌های اصلی دارویی و مکمل‌های غذایی طب سنتی است، بد نیست که انواع سویق‌ها را بشناسیم و مزایا و ترکیب و مورد مصرف هر سویق را بدانیم.

و بدانیم که سویق مورد تایید سازمان غذا و داروی را چگونه از سراسر ایران و با ارزان‎ترین‌ قیمت خرید کنیم؟

 

 

  • سویق ساده گندم

مواد تشکیل دهنده:

گندم و سبوس گندم

خواص و کاربرد:

مقوی و چاق کننده، بسیار مناسب برای رشد کودکان، افزایش قوای جنسی (به همراه روغن زیتون)

لینک خرید سویق ساده گندم، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

 

 

  • سویق ساده جو

مواد تشکیل دهنده:

جو و سبوس جو

خواص و کاربرد:

تقویت کننده، لاغر کننده، کاهش دهنده قوی قند خون، درمان دیسک گردن، به افراد دیابتی مصرف دو قاشق غذا خوری در هر وعده غذایی توصیه می‌گردد.

لینک خرید سویق ساده جو، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

 

 

  • سویق ساده عدس

مواد تشکیل دهنده:

عدس

خواص و کاربرد:

عدس یک پروتئین گیاهی است و از گوشت پروتئین بیشتری دارد، عدس سرشار از اسیدهای آمینه و حاوی ویتامین‌های گروه B و املاح معدنی آهن فسفر پتاسیم و کلسیم می‌باشد. عدس منبع غنی از فیبر است و باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.

معمولا در رژیم غذایی جدید افراد به خوردن حبوبات تمایل نشان نمیدهند یا در غذاهای امروزی نمی‌شود در وعده‌های غذایی از عدس استفاده کرد. استفاده از سویق عدس در خورشت‌ها می‌تواند مزایای بودن آن را در خورشت جبران کند.

لینک خرید سویق ساده عدس، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

 

 

  • سویق ساده نخود

مواد تشکیل دهنده:

نخود

خواص و کاربرد:

مقوی، برطرف کننده مشکلات و ضعف کمر، کمک به درمان زود انزالی

لینک خرید سویق ساده نخود، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

 

 

  • سویق ساده سنجد

مواد تشکیل دهنده:

سنجد آسیاب شده با هسته

خواص و کاربرد:

درمان نرمی استخوان و پوکی استخوان و تقویت و استحکام استخوان‌بندی در کودکان و بزرگسالان و خارج کردن رطوبت از

بدن و درمان یرقان، از بین برنده التهاب مفاصل و دردهای آرتروز، دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C برای تقویت

سیستم ایمنی بدن و بهبود سرماخوردگی.

لینک خرید سویق ساده سنجد، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

 

 

  • سویق مخلوط کامل

مواد تشکیل دهنده:

گندم، عدس، سبوس گندم، جو، نخود، جوانه گندم

خواص و کاربرد:

مهار طبع، از بین برنده دلشوره، خشک کردن رطوبت معده، تقویت قوای جنسی، درمان کم خونی، تقویت زنان باردار، درمان لاغری و ضعف بدن، درمان مشکلات پوکی استخوان، خواب آور، درمان اسهال، درمان دردهای مفصلی،

لینک خرید سویق مخلوط کامل، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

 

 

  • سویق مخلوط کامل مکمل غذایی اطفال

مواد تشکیل دهنده:

گندم، عدس، سبوس گندم، جو، سبوس جو، نخود، سنجد، جوانه گندم، جوانه جو، شکر قهوه‌‎ای

خواص و کاربرد:

مصرف سویق برای کودکان در حال رشد باعث حفظ سلامتی و تقویت بدن آنها می‌شود ترکیب مقداری از آن با شیر جایگزین

بسیار مناسبی برای شیر خشک و سرلاک است. این ترکیب برای کودکانی که وزن کمتری دارند باعث چاقی ورویش گوشت در بدن آنها می شود و به استخوان سازی آنها کمک می‌کند.

لینک خرید سویق مخلوط کامل مخصوص کودکان ، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

البته این سویق را برای اینکه کودکان راحت تر آن‌را بخورند با عصاره مجاز و مورد تایید میوه ها نیز ترکیب کرده اند مانند :

 

 

  • سویق مخلوط افزایش وزن

مواد تشکیل دهنده:

گندم، جو، عدس، نخود، شکر قهوه‌ای، سبوس گندم، جوانه گندم، سویا و سایر افزودنی‌های مجاز

خواص و کاربرد:

چاق کننده، رفع گرسنگی، انرژیزا، رشد استخوان و عضلا، بهبود ضعف و ناتوانی جسمی، نیرومندسازی دستان ) ۴۰ روز ناشتا(

لینک خرید سویق مخلوط افزایش وزن ، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

 

 

  • سویق مخلوط کاهش وزن

مواد تشکیل دهنده:

جو، سبوس جو، زنجبیل، زیره سیاه، تخم کتان و سایر افزودنی‌های مجاز

خواص و کاربرد:

کاهش اشتها، لاغری بدون عوارض، تسویه خون، تقویت قلب

طریقه مصرف یک قاشق غذاخوری صبح ناشتا یا نیم ساعت قبل از هر وعده

لینک خرید سویق مخلوط کاهش وزن ، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

 

 

  • سویق مخلوط ورزشکاران

مواد تشکیل دهنده:

گندم، جو، عدس، سویا، نخود، جوانه گندم، پودر مالت جو

خواص و کاربرد:

تقویت کننده عمومی بدن، تقویت سیستم دفاعی بدن، جلوگیری از پوکی استخوان، تقویت حافظه، جلوگیری و درمان یبوست،

سرشار از فیبر، آهن، مس، پتاسیم، بهترین جایگزین فولیک اسید و قرص آهن

لینک خرید سویق مخلوط ورزشکاران ، کاملا بهداشتی با کد سازمان غذا و دارو در دیجی کالا

 

امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید درست‌ترین تصمیمات را برای سلامت خود و عزیزانتان بگیرید و با استفاده از انواع سویق بتوانید، از ابتلا به انواع بیماری و یا درمان بیماری، زندگی سالم و شادی را تجربه کنید.

با تشکر / میثم صوفی

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 178
  • بازدید کلی : 386